دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1397 - 13:33
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

تعادل به بازار موبایل بر می‌گردد/لایحه صیانت از داده‌های شخصی رونمایی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح نمایشگاه الکامپ از آماده‌سازی لایحه صیانت از داده‌های شخصی خبر داد.
کد خبر : 299185

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه الکامپ از تصویب لایحه‌ای مبنی‌ بر صیانت از داده‌های شخصی با حضور مقاماتی از آذربایجان، اندونزی، روسیه و پاکستان در برنامه عصر امروز نمایشگاه خبر داد.


وی افزود:‌ تحول دیجیتال اجتناب‌ناپذیر بوده چراکه در دو بُعد بین‌المللی و داخلی دارای پیام‌های روشنی است.


آذری‌جهرمی تاکید کرد:‌ جوانان ایرانی ثابت کردند که پشت هیچ دری نمی‌مانند و نخواهند ماند و کسانی که به دنبال تحریم جوانان ایرانی هستند باید به این موضوع آگاه باشند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: کسانی که در داخل به دنبال بستن شبکه‌ها هستند می‌گویند که در فضای رانت به مسئولیت رسیده‌اید و اکنون باید اجازه دهید جوانان ایران تحول دیجیتال را برای کشور رقم بزنند و بدانید اگر موانع بر سر راه جوانان ایجاد کنید آنان راه خود را پیدا کرده و ما هم کمک می‌کنیم.


آذری‌جهرمی همچنین در نشست‌خبری در نمایشگاه الکامپ آخرین تصمیم‌ها درباره بازار گوشی تلفن‌همراه را تشریح کرد و گفت: اگرچه وظیفه کنترل بازار موبایل با وزارت ارتباطات نیست اما پیش از این نظرم را درباره وضعیت بازار موبایل و شرایط پیش رو بیان کرده‌ام و برآوردم این بود که وضعیت بازار به زودی بهتر خواهد شد.


وی گفت: در حال حاضر در بازار گوشی تلفن‌همراه چند عامل از جمله موجودی بازار برای ارائه به مردم، تثبیت شرایط دلار و وضعیت گوشی‌های توقیف شده بر قیمت‌ها تاثیرگذار است.


وی ادامه داد: تا زمانی که شرایط دلار تثبیت نشود، نمی‌توان انتظار ثبات در بازار را داشت.


جهرمی گفت: از سوی دیگر 100 هزار گوشی توقیف شده وجود دارد که در بازرسی از شرکت‌های متخلف به دست آمده است؛ همچنین 100 هزار گوشی دیگر وجود دارد که قدرت آزادسازی از گمرک را نداشتند؛ درباره اینکه مجموع این کالاها که با ارز 4200 تومانی وارد شده‌اند، چگونه در بازار عرضه شوند نیاز به تصمیم‌گیری‌هایی بود که تأخیر در این سه فرآیند برخی تصمیم‌گیری‌ها را طولانی کرد.


وزیر ارتباطات گفت: اکنون در جلساتی که با حضور چندین دستگاه برگزار شده که تدابیری اندیشیده شده و منتظر اجرایی شدن این تدابیر هستیم.


وی ادامه داد: پیشنهاد نهایی این جلسات برای چگونگی عرضه این گوشی‌ها در بازار این است که بخشی را از طریق شبکه آنلاین که قابل نظارت است و بخشی را از شبکه سنتی عرضه کنیم.


به گزارش آنا، بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) با حضور مسئولان وزارت ارتباطات و وزیر ارتباطات آذربایجان آغاز به کار کرد.


این نمایشگاه از امروز تا نهم مرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است و دولت هم در سالن دولت الکترونیکی در این نمایشگاه حضور دارند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته