دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیسیون دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران:

علت تداوم گرانی موبایل چیست؟/ لپ‌تاپ ارزان نمی‌شود

رئیس کمیسیون دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران گفت: کاهش نرخ ارز موجب نزول قیمت موبایل، تبلت و لپ‌تاپ در آینده‌ای نزدیک نخواهد شد.
کد خبر : 317066
افشین کلاهی- موبایل.jpg

افشین کلاهی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به‌ اینکه با افزایش نرخ ارز قیمت تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ بیش از سه برابر شده است، گفت: چسبندگی قیمت موجب شده است تا شاهد کاهش نرخ موبایل و اقلام وابسته به آن در بازار نباشیم.


وی تصریح کرد: درست است که نرخ ارز در هفته گذشته نزول داشته است اما کاهش قیمت موبایل و اقلام وابسته به آن به این زودی اتفاق نخواهد افتاد، چرا که فروشندگان در شرایط کنونی، انواع موبایل، تبلت و لپ‌تاپ را با قیمتی خریداری کرده‌اند که در آن زمان نرخ ارز بسیار بالاتر از هم‌اکنون بود و نمی‌توانند با ضرر اقلام خریداری‌شده توسط خود را بفروشند.


کلاهی با بیان اینکه بازار موبایل و اقلام وابسته به آن همواره در دوره‌های مختلف تحت تأثیر بازار ارز بوده است،گفت: عدم ثبات نرخ ارز موجب شده است تا شاهد ثابت ماندن قیمت موبایل، تبلت و لپ‌تاپ در بازار نباشیم.


وی اضافه کرد: باید به این نکته مهم اشاره‌کنیم که نرخ ارز در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی تأثیرگذار است و با توجه به اینکه در بخش فناوری اطلاعات، ایران کشوری واردکننده است، به‌طور قطع نوسانات ارزی می‌تواند بر قیمت موبایل، تبلت و لپ‌تاپ آثار منفی خود را بگذارد.


رئیس کمیسیون دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه عدم کاهش قیمت تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ طبیعی است، گفت: کاهش نرخ ارز موجب نزول نرخ  تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ در آینده‌ای نزدیک نخواهد شد.


انتهای‌پیام/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
۰
واقعا چرا موبایل گران است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
۰
قیمت موبایل واقعا گران شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هلدینگ شایسته