دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1397 - 18:33
گزارش آنا از اعتراض پرستاران به عملکرد تعاونی سازمان نظام پرستاری؛

مسئولان تعاونی پرستاران: تراز مالی تعاونی مثبت است اما امنیت جانی نداریم!

مسئولان سازمان نظام پرستاری در پی اعتراض پرستاران نسبت به عملکرد تعاونی اعتبار اعضا و شاغلان سازمان نظام پرستاری اعلام کردند که در صورت تامین امنیت جانی مسئولان تعاونی پاسخگو خواهند بود.
کد خبر : 299161

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان خبرگزاری آنا، صبح شنبه جمعی از پرستاران در اعتراض به عملکرد تعاونی اعتبار اعضا و شاغلان سازمان نظام پرستاری در مقابل این سازمان تجمع کردند. تجمع‌کنندگان که به شدت نگران سپرده‌گذاری خود هستند، در گذشته نیز نسبت به عملکرد این تعاونی اعتراض کرده بودند، اما اعتراض آنها راه به جایی نبرده بود.


یکی از پرستاران معترض به خبرنگار آنا می‌گوید: پرستاران سراسر کشور عضو این تعاونی هستند و مبالغ مختلفی در این تعاونی سپرده‌گذاری کرده‌اند تا پس از گذشت 3 ماه بتوانند دو برابر سپرده‌گذاری وام 8 درصد دریافت کنند. متاسفانه اکنون که سررسید پرداخت وام بسیاری از پرستاران رسیده، هیچ مسئولی در تعاونی پاسخگو نیست.


وی می‌افزاید: مسئولان نظام پرستاری مدعی شده‌اند که این مشکل قابل حل است و با ورود بانک مرکزی مرتفع می‌شود، اما ما هیچ امیدی نداریم؛ زیرا هیچ کس در تعاونی حضور ندارد و تعاونی به حالت تعطیلی درآمده است.


این پرستار که به شدت از وضعیت موجود معترض است،‌می‌گوید: حق ما پرستاران همواره تضعیف شده است و حتی سازمان نظام پرستاری نیز از حقوق ما دفاع نمی‌کند. ما سالیان طولانی است که شبانه‌روزی به مردم خدمت کرده‌ایم و سپرده اندکی را برای آینده خود پس‌انداز کرده‌ایم اما اکنون که زمان برداشت این پس‌انداز فرا رسیده متوجه شدیم که یک شبه همه آن بر باد رفته است.


هیچ کس به حقوق پرستاران توجه نمی‌کند


یکی دیگر از پرستاران معترض درباره وضعیت موجود، می‌افراید: هیچ‌کس به حقوق ما پرستاران توجه نمی‌کند، ما حتی نمی‌توانیم به مسئولان پرستاری کشور هم اعتماد کنیم. هیچ کس در نظام پرستاری پاسخگوی اعتراض ما نیست و مسئولان تعاونی هم گویا فرار کرده‌اند.


وی می‌گوید: من مبلغ 20 میلیون تومان در این تعاونی سپرده‌گذاری کرده‌ام و سایر همکارانم مبلغی حدود 50 تا 70 میلیون نیز سپرده‌گذاری کرده‌اند؛ زیرا ما امید داشتیم با این سپرده‌گذاری بتوانیم بخشی از نیازهای مالی خود را تامین کنیم.


به گزارش خبرنگار آنا، پس از گذشت ساعت‌ها از تجمع پرستاران مسئولان نظام پرستاری، جلسه‌ای را تشکیل دادند و به سپرده‌گذاران وعده دادند که فردا (یک‌شنبه) تعاونی اعتبار اعضا و شاغلان سازمان نظام پرستاری با حضور مامور نیروی انتظامی برای حفظ امنیت جانی کارکنان به فعالیت ادامه خواهد داد.


گفتنی است، گویا هفته گذشته فردی که برای اخذ وام به تعاونی مراجعه کرده بود به دنبال عصبانیت، جسمی را به طرف مسئول باجه پرتاب می‌کند که متاسفانه جسم پرتاب شده به سر فرد برخورد و موجب مصدومیت وی می‌شود. از آنجایی که مسئول باجه یک خانم باردار بود نگرانی بسیاری در خصوص عواقب این حادثه برای وی و خانواده‌اش ایجاد می‌شود که از آن روز تاکنون مسئولان برای تامین امنیت جانی کارکنان، تعاونی را تعطیل می‌‌کنند و این امر را در اطلاعیه‌ای روی سایت درج می‌کند.



یک منبع آگاه در تعاونی اعتبار اعضا و شاغلان سازمان نظام پرستاری درباره شائبه‌هایی که در خصوص عملکرد تعاونی ایجاد شده است به خبرنگار آنا می‌گوید: علت تعطیلی تعاونی تامین امنیت کارکنان بوده است که به محض محقق شدن این امر، تعاونی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.


وی با بیان اینکه تراز مالی این تعاونی رشد مثبت دارد، می‌افزاید: متاسفانه شایعاتی در خصوص نحوه عملکرد این تعاونی ایجاد شده که این مساله موجب شده تا عده‌ای سپرده‌های خود را از تعاونی خارج کنند که عملا این امر محق نمی‌شود زیرا سپرده‌های اعضا تحت عنوان وام در اختیار پرستاران قرار گرفته و پرستاران نیز ماهانه اقساط خود را پرداخت می‌کنند.


این منبع آگاه با تاکید براینکه تعاونی دچار کسری بودجه نشده است، می‌گوید: تعاونی در صورت امنیت جانی می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد و پاسخگوی سپرده‌گذاران باشد.


انتهای پیام/ 4038


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته