دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1397 - 04:05
مریم راهی در گفت‌وگو با آنا:

برای انتقال مفاهیم ارزشمند از عشق استفاده کردم

نویسنده کتاب «در خواب‌هایم» گفت: در این کتاب از مفهوم عشق که مورد توجه جوانان است، برای انتقال مفاهیم ارزشمند به مخاطب استفاده کردم. 
کد خبر : 298827

مریم راهی در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات و کتاب خبرگزاری آنا اظهار کرد: کتاب «در خواب‌هایم» رمانی عاشقانه است که در پس مفهوم عشق، تلاش کرده مفاهیم دیگری را هم به مخاطب منتقل کند.


نویسنده آثار تاریخی با مضمون عشق با اشاره به داستان رمان اخیر خود گفت: این اثر دارای شخصیت‌هایی است که هر کدام با چالش‌هایی روبه‌رو هستند که در مقابل این چالش‌ها، واکنش‌های متفاوتی بر مبنای میزان اعتقاد به دین و مذهب نشان می‌دهند.


راهی با تأکید بر دغدغه‌های فکری هر نویسنده گفت: ایده هر نویسنده‌ای از فکر، اندیشه، اهداف و تجربیات زیستی او در اجتماع و زندگی نشأت می‌گیرد که این داستان هم ریشه در دغدغه‌هایم دارد که سعی کردم آن را پرورش داده و آن را در قالب داستان ارائه دهم.


نویسنده آثار مذهبی با اشاره به این نکته که رمان برای رده بزرگسال نوشته شده است، گفت: با انتخاب زبان پر احساس و گرم برای رمان سعی کردم پا را از عشق فراتر بگذارم و به اصل اندیشه‌ای که قصد داشتم انتقال دهم، برسم و آن هم اتکا به نیروهای غیبی بود که در نهایت طعم شیرینی را برای قهرمان داستان و مخاطب ایجاد کرده است.


راهی در پاسخ به این سؤال که مدت زمانی که از ایده تا پایان تألیف صرف این رمان شده است چقدر بود، گفت: من سال 1396 را صرف این کار کردم که حدود نیمی از این سال فقط به مرحله نوشتن این رمان گذشت.


این نویسنده با اشاره به آثار قبلی خود بیان کرد: بعد از نوشتن رمان اجتماعی «برپا» از این فضا فاصله گرفتم و دو اثر با تم تاریخی و با زمینه آئینی را به مرحله چاپ رساندم و با رمان «در خواب‌هایم» به روایت اجتماعی بازگشتی داشتم.


راهی خاطرنشان کرد: آثارم به لحاظ تکنیکی متفاوت هستند، اما در هدفی که در نوشتن دنبال می‌کنم آن‌ها را از هم جدا نمی‌دانم.


انتهای پیام/4028


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته