دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بر اساس آمار؛

«کالین هوور» پرفروش‌ترین زن نویسنده سال ۲۰۲۲ شد

«کالین هوور» پرفروش‌ترین زن نویسنده سال ۲۰۲۲ شد
سه کتاب پرفروش امسال متعلق به «هوور» بودند و طبق گزارش کتابفروشی‌هایی که آمار فروش خود را به موسسه NPD Bookscan می‌دهند ۳/۱۴ میلیون نسخه کاغذی از کتاب‌های کالین هوور تا به امروز فروش رفته‌اند.
کد خبر : 824831

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری آنا، اگر بگوییم که «کالین هوور» پرفروش‌ترین نویسنده سال ۲۰۲۲ شناخته شده بی شک در حق او جفا کرده‌ایم.

سه کتاب پرفروش امسال متعلق به «هوور» بودند و طبق گزارش کتابفروشی‌هایی که آمار فروش خود را به موسسه NPD Bookscan می‌دهند ۳/۱۴ میلیون نسخه کاغذی از کتاب‌های کالین هوور تا به امروز فروش رفته‌اند.

از بین ۲۵ کتاب موجود در لیست پرفروش‌های ۲۰۲۲، هشت کتاب متعلق به «کالین هوور» بودند و دو کتاب او «با ما تمام می‌شود» و «زنی به نام وریتی» هر یک بیش از دو میلیون نسخه فروخته‌اند.

این دو کتاب در ایران به زبان فارسی ترجمه شده‌اند: «زنی به نام وریتی» ترجمه بامداد بهنام، نشر مرو، و «با ما تمام می‌شود» ترجمه مریم رفیعی نشر بان.

سال گذشته به طور کلی سال خوبی برای رمان‌های بزرگسال بود، به طوری که طبق آمار‌ها فروش سالیانه ۵/۸ درصد افزایش داشته است.

پانزده کتاب از ۲۵ کتاب پرفروش سال گذشته جزء رمان‌های بزرگسال بودند و پنج کتاب دیگر این لیست نیز یا جزء رمان‌های جوانان بودند یا رمان‌های نوجوان. پرفروش‌ترین کتاب غیرداستانی سال گذشته کتاب «عادت‌های اتمی» نوشته جیمز کلییر بود که در رتبه ششم قرار گرفت.

تنها نویسنده‌ای که علاوه بر «هوور» بیش از یک کتاب در این لیست ۲۵ تایی دارد، امیلی هنری است. دو کتاب او به نام‌های «عاشقان کتاب» و «آدم‌هایی که در تعطیلات می‌بینیم» به ترتیب در جایگاه‌های ۲۱ و ۲۵ این لیست قرار گرفته اند. حضور قدرتمند هوور در این لیست بسیاری از پرچم داران همیشگی این لیست را از میدان به در کرده است، از جمله جیمز پترسون، که کتاب «بدو، رز، بدو» وی با فروش حدود ۵۱۵۰۰۰ نسخه در رتبه ۲۶ قرار گرفت و جان گریشام، که کتاب «پسر‌هایی از بیلوکسی» وی حدود ۴۹۵۰۰۰ نسخه فروخت و در ۲۹ این لیست قرار گرفت.

این لیست به خوبی نشان می‌دهد که خواننده‌ها در سال ۲۰۲۲ بعد از سه سال نگرانی از ویروس کرونا و مشکلات زیست محیطی فراوان به دنبال کتاب‌هایی بودند که کمی ذهنشان را آزاد کند.

پرفروش‌ترین کتاب‌های سیاسی سال گذشته عبارت بودند «دستان سرخ: چگونه نخبگان امریکایی با کمک به برنده شدن چین ثروتمند می‌شوند» نوشته پیتر شوایزر بود که بیش از ۲۴۵۰۰۰ نسخه فروخت. کتاب «مرد مطمئن» نوشته مگی هابرمن که درباره دونالد ترامپ بود ۱۲۷۰۰۰ نسخه فروخت و کتاب خاطرات مایک پنس، معاون اول دولت ترامپ، به فروش ۱۱۲۰۰۰ نسخه‌ای دست یافت.

** ۲۵ کتاب پرفروش نسخه کاغذی ۲۰۲۲

«با ما تمام می‌شود» نوشته کالین هوور

«زنی به نام وریتی» نوشته کالین هوور

«با ما شروع می‌شود» نوشته کالین هوور

«جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» نوشته دلیا اوونز

«عشق زشت» نوشته کالین هوور

«عادت‌های اتمی» نوشته جیمز کلییر

«هفت شوهر اولین هوگو» نوشته تیلور جنکینز رید

«بقایای او» نوشته کالین هوور

«۹ نوامبر» نوشته کالین هوور

«خاطرات یک بچه تخس» نوشته جف کینی

«هزارپای خیلی گرسنه» نوشته اریک کارل

«نوری که با خود حمل می‌کنیم» نوشته میشل اوباما

«بدن خودش را حفظ می‌کند» نوشته بسل فان در کولک

«اوه، جا‌هایی که می‌روید!» نوشته دکتر سوس

«قصه پری‌ها» نوشته استفن کینگ

«هدفمند» نوشته داو پیلکی

«چهار قرارداد» نوشته دان میگوئل رویز

«تمام کمالات تو» نوشته کالین هوور

«خرس قهوه‌ای، خرس قهوه، چی می‌بینی؟» نوشته مارتین کارل

«خوشحالم که مامانم مرد» نوشته جنت مک کوردی

«عاشقان کتاب» نوشته امیلی هنری

«بیمار خاموش» نوشته الکس مایکلیدیس

«راهنمای قتل یک دختر خوب» نوشته هالی جکسون

«شاید وقتی دیگر» نوشته کالین هوور

«آدم‌هایی که در تعطیلات می‌بینیم» نوشته امیلی هنری

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته