دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1397 - 04:05

نشست داوران بین‌المللی صنایع‌دستی برگزار می‌شود

نشست بررسی محصولات صنایع دستی برای دریافت نشان و مهر اصالت از سوی داوران بین‌المللی، در ماه جاری برگزار می‌شود.
کد خبر : 298214

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خبرگزاری آنا، در نشست داوران بین‌المللی صنایع‌دستی، آثار و محصولاتی را که قرار است نشان و مهر اصالت یونسکو دریافت کنند را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند.


داوران بین‌المللی در کنار داوران ایرانی، کالاهای صنایع دستی که از منطقه غرب آسیا ارسال شده را بررسی خواهند کرد تا در صورت برخورداری از شاخصه‌های مهر اصالت، آنها را برای دریافت نشان انتخاب و معرفی کنند.


از آنجا که طول مدت ارزیابی محصولات صنایع‌دستی چند روز به طول می‌انجامد، نتایج داوری‌ها با به پایان رسیدن روزهای نشست، اعلام خواهد شد.


لازم به ذکر است که نشان مرغوبیت کالا و مهر اصالت در راستای معرفی و عرضه صنایع دستی فاخر در بازارها انجام می‌شود که در تأمین منافع هنرمندان این عرصه هم بی‌تأثیر نیست.


این مهر، گواهینامه‌ای است که از طرف دفاتر منطقه‌ای‌ یونسکو به صنایع دستی اصیل و با کیفیت هنرمندان و صنعتگران اعطا می‌شود.


از شاخصه‌های دریافت این مهر و نشان، برخورداری صنایع دستی از هویت فرهنگی و ملی هنرهای سنتی، خلاقیت، قابل بازیافت‌بودن و استفاده از مواد اولیه‌ طبیعی در ساخت آن، قابلیت عرضه در بازار بین‌المللی، رعایت حقوق انسانی، کیفیت و امکان تولید به میزان گسترده است.


انتهای پیام/4031


انتهای پیام/

برچسب ها: صنعتگران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته