دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1397 - 07:48

لحظه‌شماری برای اعلام رای سوپرجام/ آبی‌ها دوست ندارند بازنده شوند

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال امروز رای نهایی پرونده دیدار سوپرجام را صادر می‌کند.
کد خبر : 297620

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، عدم اعلام رای سوپرجام آن هم در شرایطی که اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود این رای در روز یکشنبه اعلام می‌شود، باعث شد تا این تصور ایجاد شود که کمیته انضباطی در نظر ندارد تا رای نهایی را به این زودی‌ها صادر کند و با تاخیر در اعلام رای پرونده قصد دارد تا زمان بخرد و نهایتا بدون آنکه برنده این مسابقه را اعلام کند، تاریخ جدیدی را برای دیدار سوپرجام اعلام کند.


در همین رابطه اسماعیل حسن‌زاده به خبرنگار آنا گفت: «باشگاه استقلال 48 ساعت فرصت داشت تا مستندات خود را برای کمیته انضباطی ارسال کند و این کار را روز شنبه انجام داد. لایحه مربوط به دیدار سوپرجام نیز از سوی سازمان لیگ دو روز پیش به دست ما رسید. بنابر قانون موجودی که داریم ظرف دو روز باید در مورد این پرونده به جمع‌بندی نهایی برسیم. با توجه به اینکه تمامی اسناد از جمله نامه نهادهای مختلف را در اختیار داریم، به طور حتم امروز رای نهایی در مورد پرونده سوپرجام از طریق سایت فدراسیون فوتبال صادر می‌شود.»


رئیس کمیته انضباطی در حالی اعلام کرده که رای نهایی در خصوص پرونده دیدار سوپرجام امروز اعلام می‌شود که پیش از این سازمان لیگ اعلام کرده بود استقلال بازنده سوپرجام شده و پرسپولیس بار دیگر قهرمانی را به دست آورده است اما پس از اعتراض باشگاه استقلال که اعلام کرده بود در نامه ارسالی به سازمان لیگ تنها درخواست کرده بوده که تاریخ سوپرجام از 29 تیر به تاریخ دیگری تغییر یابد و هیچ‌گاه انصراف نداده است، کارشناسان حقوقی و آشنا به مسائل انضباطی اعلام کردند سازمان لیگ نمی‌تواند پیش از شروع مسابقه استقلال را بازنده کند و این کار در حیطه اختیارات کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است. آنها در صحبت‌های‌شان به این نکته تاکید کردند که سازمان لیگ می‌تواند در روز برگزاری مسابقه شرایط را مهیای انجام بازی کند و زمانی که بازیکنان تیم پرسپولیس وارد زمین شدند و خبری از تیم استقلال مشد، داور مسابقه آبی‌پوشان را 3 بر صفر بازنده کند و جام قهرمانی را به سرخ‌های پایتخت بدهد.


حال که کمیته انضباطی پیش از آنکه سازمان لیگ تصمیم به برگزاری سوپرجام کند، به داستان این دیدار ورود کرده و مسابقه‌ای برگزار نشده است، باید دید مسئولان این کمیته چه رایی را برای این دیدار در نظر می‌گیرند. بدون تردید اگر استقلال بازنده این مسابقه شود باید منتظر واکنش این باشگاه باشیم که احتمالا پرونده را از طریق کمیته استیناف و حتی ای‌اف‌سی و فیفا پیگیری خواهد کرد، چرا که آبی‌ها دوست ندارند به سادگی جام قهرمانی سوپرجام را به رقیب دیرینه‌شان بدهند و از آن مهم‌تر اینکه در یک دیدار دربی 3 بر صفر بازنده شوند.


انتهای پیام/ 4048



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته