دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تاکید کرد:

لزوم برنامه‌‏ریزی برای تقویت روحیه معرفتی و بصیرتی دانش‏‌آموزان

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بر لزوم برنامه‏‌ریزی‌های مفید و ارزشمند برای تقویت روحیه معرفتی و بصیرتی دانش‌آموزان تاکید کرد.
کد خبر : 293857

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سعید حاجی محمدی در جمع کارگزاران طرح اوقات فراغت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌‏آموزان استان اردبیل بر لزوم برنامه‌ریزی‌های مفید و ارزشمند در تقویت روحیه معرفتی و بصیرتی دانش‌آموزان تاکید کرد و این مهم را از ماموریت‌های اصلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان دانست.


وی این تشکل و نهاد انقلابی را از بازوهای توانمند و مطمئن برای دستگاه عظیم آموزش و پرورش در امر تربیتی و کشف استعدادهای فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی برشمرد و گفت:‌ «تولد چنین نهادی در بطن آموزش و پرورش از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.»


حاجی محمدی در جمع مسئولان و مربیان طرح اوقات فراغت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اردبیل در محل سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: «تشکیلاتی شدن و فعالیت در چنین مکان‌هایی، مرحله‌ای از رشد انسان است و فرد از طریق این حضور و فعالیت، هنجارها، اعتقادات، نگرش‌ها و مهارت‌های لازم برای مسئولیت‌پذیری در زندگی تشکیلاتی را کسب می‌کند.»


وی افزود: «انسان در این مرحله می‌تواند از طریق یادگیری فرهنگ، آرمان‌ها و شیوه‏‌های زندگی گروهی با افراد جامعه، روابط متقابل برقرار کرده و از این طریق استعدادهای خویش را شکوفا کند.»


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، توصیه‌ها و راهنمایی‌های کاربردی برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت‏‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان را بیان و در سه محور اصول و ارزش‌ها، موانع فعالیت و آسیب‌شناسی فعالیت‌ها، مطالب خود را تبیین کرد.


حاجی محمدی در موضوع «اصول و ارزشها» هدف محوری، ولایت‌مداری، زمان‌شناسی، ابتکار و نوآوری، تقوا، اخلاص، حفظ حریم شخصی، شایسته‌سالاری و هماهنگی با تشکل‏‌های همسو را محور و اهم ملاحظات کار فرهنگی عنوان کرد.


وی در موضوع موانع فعالیت – خودمحوری، روحیه منفعت‌طلبی، احساس بی‌فایدگی فعالیت‌های اجتماعی، ضعف تحلیل و بینش اجتماعی را از موانع فعالیت معرفی کرد.


حاجی محمدی به موضوع آسیب‏‌شناسی برنامه‌ها پرداخت و از مواردی که به عنوان آسیب می‌تواند برنامه های فرهنگی را تهدید کند، نام برد.


وی غفلت از خدا، تئوری‌زدگی و فقدان تولید مدل‌های جدید اسلامی، بحران فکر و اندیشه، رضایت به وضع موجود، یاس و نگرش منفی به وضع موجود، عدم توجه به شرع مقدس به ویژه در روابط و تعامل با نامحرم ، رعایت نکردن آداب اختلاف، بروکراسی پیچیده اداری، فقدان یا ضعف برنامه و ضعف نظام شورایی را از آسیب‏‌ها و تهدیدات جدی برنامه‌ها و فعالیت های فرهنگی برشمرد.


در این جلسه تعدادی از مسئولان طرح اوقات فراغت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به بیان نظرات خود و همچنین تبیین برنامه‌های در دست اقدام پرداختند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته