دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1397 - 10:02
حاجی‌محمدی:

16 آذر فرصتي برای بررسی هويت تاريخی دانشجويان است

مدیركل‌فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: 16 آذر فرصتی برای بررسی هویت تاریخی دانشجویان است.
کد خبر : 331275
photo_2018-12-04_09-04-10.jpg

سعید حاجی‌محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در اردبیل اظهار‌ كرد: روز دانشجو فرصتی دوباره برای بررسی هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی دانشجویان ماست که همه ساله با بزرگداشت این روز مهم تاریخی و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان دانشجو که سال 1332 به شهادت رسیدند، با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت كنیم.


وی افزود: جنبش دانشجویی ایران بر خلاف سایر جنبش‌های دانشجویی سه آرمان مهم استقلال‌طلبی، استکبار‌ستیزی و عدالت‌خواهی را دارد که تحقق این آرمان‌های مقدس جز با « آگاهی از  راه و آگاهی از دشمن » امکان‌پذیر نیست؛ در غیر این‌صورت همان‌گونه که تجربه‌های مکرر تاریخی نشان داده، جنبش از اهداف و آرمان‌های خویش منحرف و ابزاری برای استکبار جهانی و جریانات سیاسی قدرت‌طلب مبدل می‌شود.


حاجی‌محمدی گفت: لازم است، دانشجو سیاسی بوده و از بینش و تحلیل سیاسی قوی و مشارکت سیاسی سازنده برخوردار باشد؛ اما از سیاست‌بازی و افتادن در دام جنجال‌های سیاسی و جناحی بپرهیزد، چنان‌که یکی از شاخصه‌های بارز 16 آذر 1332، تشخیص و تحلیل درست و ایفای نقش صحیح جریان دانشجویی در راستای مصالح‌ملی در آن برهه از زمان بود.


مدیركل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بیان‌كرد: در شرایط کنونی نیز دانشجو با سرلوحه قرار‌دادن آرمان‌های اسلامی و انقلابی خویش، وظیفه دانش‌پژوهی، تعمق، نوآوری علمی و تلاش برای اعتلای اقتصادی و فرهنگی را هرگز از نظر خویش دور نخواهد‌ کرد.


وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان مطالب ارزشمند و ارزنده‌ای را به‌عنوان چراغ هدایت دانشجویان فرموده‌اند که با فصل‌الخطاب قرار دادن فرمایش‌های معظم‌له بسیاری از مشکلات‌فکری، سیاسی و فرهنگی دانشجویان قابل‌حل است.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته