دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1397 - 11:08
مدیر گروه ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد؛

انجام آزمایش‌های پیشرفته ژنتیک در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر گروه ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: فعالیت تشخیصی تالاسمی و برخی بیماری‌های دیگر مانند اس ام ای، ناشنوایی و ... در آزمایشگاه مرکزی بیمارستان قائم (عج) انجام می‌شود.
کد خبر : 292904

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجید مجرد گفت: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد دو آزمایشگاه ژنتیک فعال است که آزمایشگاه کلینیک ویژه بیمارستان قائم (عج) مالکیت آن به طور مستقیم با دانشگاه است.


عضو مرکز تحقیقات ژنتیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در راستای استفاده دانشگاه از پتانسیل مراکز غیردانشگاهی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد تفاهم نامه‌ای را با جهاد دانشگاهی و تفاهم نامه‌ای با بنیاد خیریه ژنتیک خراسان رضوی منعقد کرده است که این دو مکان زیر نظر دانشگاه با تعرفه دولتی و قوانین دانشگاه خدمات خود را ارائه دهند.


مجرد با بیان اینکه دانشگاه چهار آزمایشگاه فعال در زمینه ژنتیک به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت پوشش دارد، اظهار کرد: در کنار آن نیز سه آزمایشگاه خصوصی در مناطق زیر پوشش دانشگاه فعالیت می‌کنند که تعرفه و مدیریت خصوصی دارند.


دانشیار گروه ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از بین این هفت آزمایشگاه یکی از آنها مسئول فنی غیر عضو هیات علمی دارد.


وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه مرکزی بیمارستان قائم (عج) در شیفت صبح فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: عمده فعالیت این آزمایشگاه در زمینه تشخیص قبل و حین بارداری در زمینه تالاسمی است در کنار تالاسمی فعالیت‌های تشخیصی غیر از تالاسمی مانند بیماری‌های اس ام ای، دوشن، ناشنوایی، مشکلات انعقادی و فیبروزکیستیک انجام می‌شود.


مجرد در ادامه تصریح کرد: آزمایشگاه جهاد دانشگاهی و بنیاد ژنتیک؛ آزمایشگاه کامل با تمام تجهیزات تشخیصی ژنتیک هستند و تمهیداتی هم انجام شده و تشخیص سریع قبل از تولد انجام می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته