دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1397 - 16:37
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

حریق در کارخانه‌ تولید رنگ مهار شد/ یک کشته و 29 مصدوم در اثر آتش‌سوزی

سخنگوی آتش نشانی شهر تهران در حالی از حریق گسترده در کارخانه‌ تولید مواد شیمیایی و رنگ در جاده مخصوص کرج خبر داد که سخنگوی اورژانس کشور نیز اعلام کرد: تاکنون 29 نفر در این حادثه مصدوم شدند.
کد خبر : 291468

جلال ملکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به حادثه آتش سوزی کارخانه تولید رنگ و مواد شیمیایی در کیلومتر 18 جاده کرج اظهار کرد: ساعت 14:56 دقیقه امروز آتش سوزی گسترده‌ای در یک کارخانه تولید مواد شیمیایی و رنگ به سامانه 125 اعلام شد.


وی ادامه داد: با توجه به گستردگی آتش سوزی، تقاضای زیاد و دود حاصل از حریق که از فواصل دور قابل رویت بود، 7 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه چندین دستگاه تانکر آب و فوماتیک به محل حادثه اعزام می‌شوند.


سخنگوی آتش نشانی شهر تهران با بیان اینکه اولین گروه آتش نشانی در مدت زمان کمتر از 3 دقیقه در محل حادثه حاضر می‌شود، عنوان کرد: آتش نشان مشاهده می‌کنند که در کارخانه؛ به وسعت حدودا 2000 مترمربع در سوله‌ای که محل نگهداری مواد شیمیایی است و ساختمان‌های اداری آتش شعله‌ور است.


ملکی با بیان اینکه شعله‌های آتش به اندازه‌ای گسترده بود که امکان نزدیک شده به آن بسیار سخت به نظر می‌رسید، گفت: در کوچه بن‌بست مجاور چندین دستگاه خودرو پارک شده بود که بر شدت حرارت تمامی این خودروها در آتش می‌سوختند.


وی افزود: آتش‌نشانان با استفاده از چندین دستگاه فوماتیک و مقدار زیادی آب و کف از چند جهت شروع به اطفای حریق کردند.



29 مصدوم تا ساعت 18


سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز با اشاره به حضور 40 تکنسین اورژانس برای ارائه خدمات در محل گفت: در پی حریق در کارخانه رنگ‌سازی، 7 آمبولانس و 1 اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد به منطقه اعزام شدند.


مجتبی خالدی، در گفت‌وگو با آنا تصریح کرد: تاکنون 29 نفر بر اثر این حادثه مصدوم شدند که چهار نفر از آنها به بیمارستان منتقل شدند و 25 نفر نیز در محل درمان شدند.


به گفته سخنگوی اورژانس کشور، در میان مصدومان منتقل شده، دو نفر آتش‌نشان و دو نفر کارگر سوله بوده‌اند.



مهار حریق


جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی اعلام کرد:پس از 3 ساعت عملیات اطفای حریق توسط آتش نشانان، حریق کاملا خاموش شده و نیروهای آتش‌نشان مشغول لکه گیری و ایمن سازی محل حادثه هستند.


وی اضافه کرد: متاسفانه در حین عملیات لکه‌گیری، آتش نشانان در بخش سوله مسقف که بر اثر شدت آتش سوزی بخش زیادی از آن تخریب شده بود، با وضعیت کاملا سوخته فردی مواجه شدند که با تایید عوامل اورژانس جان خود را از دست داده بود.


ملکی تاکید کرد: عمیات جست و جو کماکان ادامه دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: جلال ملکی حریق
ارسال نظر
هلدینگ شایسته