دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1397 - 17:40
جلسه محاکمه لیدر اغتشاشات خیابان پاسداران برگزار شد؛

متهم اصلی: به ما اطلاعات دروغ دادند!

دادگاه رسیدگی به اتهامات یکی از عوامل اصلی اغتشاشات زمستان گذشته در خیابان پاسداران در حالی امروز به صورت علنی برگزار شد که یکی از اتهامات وی تهدید نیروهای انتظامی به برخورد و ادامه آشوب بود.
کد خبر : 291176

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دادگاه رسیدگی به اتهامات یکی از لیدرهای اصلی اغتشاشات خیابان پاسداران که در دی‌ماه سال گذشته از سوی برخی عوامل و سرکرده‌های فرقه مجذوبان منسوب به دراویش صورت گرفته بود به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.


اجتماع و تبانی به قصد جرم علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی، تحریک مردم به درگیری، اخلال در نظم عمومی با توطئه قبلی و نشر اکاذیب از جمله اتهامات (الف. ص) بود.


متهم همچنین از گردانندگان اصلی سایت مجذوبان نور و از لیدرهای ایجاد پست غیرقانونی ایست و بازرسی در خیابان پاسداران و ایجاد رعب و وحشت بین مردم بوده است.


در ابتدای جلسه نماینده دادستان تهران با قرائت کیفر خواست متهم که شامل اقدام علیه امنیت ملی، آشوب و بلوا در جهت تحریک مردم به درگیری، اخلال در نظم عمومی و تهدید نیروهای انتظامی حاضر در محل بود، گفت: متهم در جمع اغتشاش‌گران قصد خودسوزی داشته است که سایرین جلوی وی را می‌گیرند.


نماینده دادستان در ادامه با بیان اینکه (الف. ص) از گردانندگان اصلی سایت مجذوبان نور است، اظهار کرد: بر اساس اعترافات متهم، وی 10 ماه در شهرستان کرج مشغول به کار بود که وقتی بر اساس برخی شایعات متوجه شد عده‌ای را به زندان اوین آورده‌اند، وی هم به تهران آمد و به مدت 4 روز اقدام به حمل چماق و سلاح سرد کرده بود.


پس از قرائت کیفر خواست متهم توسط نماینده دادستان و تفهیم اتهام توسط قاضی صلواتی، (الف. ص) با حضور در پشت میز محاکمه گفت: بازیچه دست مجذوبانی‌ها قرار گرفتیم؛ اظهار ندامت و پشیمانی می‌کنم و از تمامی مجذوبانی‌ها و این دست فرقه‌ها برائت می‌جویم.


وی ادامه داد: در تجمعات پاسداران، ری استارتی‌ها هم بودند، در مورد تجمع زندان اوین حرف خلاف واقع به ما زدند و گفتند (م.ش.م) را به خاطر درویشی گرفته‌اند اما بعدها فهمیدم وی لیدر اغتشاشات دانشگاه بوده است.


متهم گفت: مجذوبانی‌ها می‌گفتند بزرگ ما در خطر است و ما را به مساله شخصی خود وارد کردند. دیدم اقداماتم چه بازخوردهایی {در رسانه‌های ضد انقلاب} داشته است.


در ادامه نماینده دادستان خطاب به متهم گفت: آمار کذب می‌دادید که 1000 درویش بازداشت شده‌اند.


متهم در ادامه پاسخ داد: به ما می‌گفتند 300 الی 500 نفر بازداشت شده‌اند و ما هم می‌گفتیم، اگر یک روز از عمرم هم بماند لیدرهای اغتشاشات را می‌گیرم و تحویل می‌دهم.


در ادامه قاضی صلواتی با شنیدن دفاعیات وکیل مدافع و آخرین دفاعیات متهم ختم جلسه رسیدگی به اتهامات (الف.ص) را اعلام کرد.


رئیس دادگاه در پایان گفت: پس از وصول لوایح دفاعیه وکیل پرونده حکم متهم را در مهلت قانونی صادر خواهیم کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته