دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1397 - 14:58
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

اجرای طرح آمایش رشته‌ در واحدهای نراق، جاسب و دلیجان/کارکنان تعدیل نمی‌شوند

رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد نراق، جاسب و دلیجان از اجرای طرح آمایش رشته‌ در این سه واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: با توجه به اداره شدن این واحدها با نظر واحد نراق، تعدیلی در نیروی انسانی صورت نخواهد گرفت.
کد خبر : 287911

علیرضا انتظاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: «با توجه به معضل کمبود دانشجو و برخی مشکلات مالی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، باید به سمت اجرای طرح ناحیه‌بندی در واحدهای دانشگاهی حرکت کرد؛ ضرورت بعدی اجرای این طرح نیز آمایش رشته‌ها به عنوان یکی از نیازهای فوری دانشگاه است.»


انتظاری بیان کرد: «واحدهای جاسب، دلیجان و نراق حدود 15 کیلومتر با هم فاصله دارند. واحد نراق حدود 1500 دانشجو، واحد جاسب حدود 500 دانشجو و واحد دلیجان حدود 350 دانشجو دارد و به علت وجود رشته‌های موازی این سه واحد می‌توانند هم‌پوشانی داشته باشند. زیرا دانشحوی بومی به تعداد لازم وجود ندارد.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق خاطرنشان کرد: «البته ادغام این واحدها مقدمه‌ای برای اجرای طرح ناحیه‌بندی است. زیرا اگر این طرح به طور کامل اجرا شود، باید واحدهایی مانند محلات نیز به آن اضافه شوند.»


وی در پاسخ به پرسشی درباره تعدیل نیروی انسانی این سه واحد دانشگاهی به آنــا گفت: «تعدیل خاصی صورت نخواهد گرفت. زیرا استادان و کارمندان، نیروهای دانشگاه آزاد محسوب می‌شوند. اما ممکن است جابه‌جایی‌هایی بویژه در استادان اعمال شود. برای مثال برخی از استادان نراق ممکن است به واحدهای دیگر برای تدریس معرفی شوند.»


این مسئول بیان کرد: «تکمیل موظفی استادان، برنامه آموزشی یکسان و استفاده از ظرفیت هر سه دانشگاه به این صورت که هر واحدی دانشجوی بیشتری را در یک رشته جذب کند، رشته به آن واحد دانشگاهی واگذار شود از جمله برنامه‌های آتی در این ناحیه است.»


*گفت‌وگو از احسان عربی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته