دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1394 - 12:25
مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های اجتماعی سازمان حفاظت از محیط زیست:

60 مدرسه جم به زودی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: در جلساتی میان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و وزیر آموزش و پرورش، مقرر شد 60 مدرسه جم (مدارس جامع محیط زیست) را در کشور راه‌اندازی کنیم.
کد خبر : 28608

به گزارش گروه اجتماعی آنا، محمد درویش در آیین اختتامیه "کمپین خرید سبز" که با "کیسه‌های پارچه‌ای بهترین جایگزین کیسه‌های پلاستیکی" به همت موسسه زیست محیطی سبزاندیشان اراک و با حضور مسئولین استانی برگزار شد، گفت: اقدامات تشکل‌های مردم نهاد و NGOها در حوزه محیط زیست، در احیای بسیاری از تالاب‌های کشور از جمله تالاب ارومیه، رامسر و... تاثیر بسزایی داشته است.


وی با تاکید بر لزوم افزایش نرخ مشارکت‌های مردمی در حوزه محیط زیست، افزود: زمانی می‌توان به آینده کشور امیدوار بود که سرمایه اجتماعی را قدر بدانیم و از مردم بخواهیم که در راستای حفظ محیط زیست و آینده‌ای بهتر در کشور فکر و اندیشه کنند و گام‌های موثرتری در این زمینه برداریم.








کودکان‌مان از فهم اکولوژیک برخوردار نشده‌اند و باید تلاش کنیم نسلی را پرورش دهیم که عناصر و کلمات زیست محیطی برای آنها ارزشمند باشد و شاهد حضور مدیرانی نباشیم که محیط زیست را سد راه توسعه می‌دانند.

درویش در ادامه اظهار کرد: طی جلساتی با رئیس سازمان محیط زیست کشور و وزیر آموزش و پرورش مقرر شد 60 مدرسه جم را در کشور راه‌اندازی کنیم. بسیاری از مشکلاتی که امروز گریبان محیط ریست را گرفته، ناشی از این است که فهم اکولوژیک و سواد محیط زیست را در برنامه‌های آموزش و پرورش در اختیار مدیران فردای کشور قرار نداده‌ایم.


وی اضافه کرد: کودکان‌مان از فهم اکولوژیک برخوردار نشده‌اند و باید تلاش کنیم نسلی را پرورش دهیم که عناصر و کلمات زیست محیطی برای آنها ارزشمند باشد و شاهد حضور مدیرانی نباشیم که محیط زیست را سد راه توسعه می‌دانند.


مدیر دفتر مشارکت های اجتماعی سازمان محیط زیست تاکید کرد: به گفته وزیر آموزش و پرورش، طرح مدارس طبیعت به همه ادارات کل آموزش و پرورش کشور ابلاغ می‌شود و این مدارس به رسمیت شناخته خواهند شد. همه فعالان حقیقی و حقوقی می‌توانند در حوزه ترویج این مدارس با فراغ بال اقدام کنند.


درویش افزود: دستورالعمل آن در 105 صفحه توسط دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست و کمک وزارت آموزش و پرورش تهیه شده است.


وی گفت: باور ما بر این است که در یک افق 10 ساله بتوانیم همه 105 هزار واحد آموزش و پرورش کشور را به مدارس زیست محیطی تبدیل کنیم. اگر این اتفاق بیافتد همه دغدغه‌ها در این حوزه حل خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته