دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1394 - 12:31
رئیس سازمان غذا و دارو:

ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه با بحران دارویی مواجه نشد

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در پی توافق هسته‌ای، تامین، تدارک و دسترسی به دارو با سهولت بیشتری انجام می شود، گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، نگذاشتیم کشور با بحران دارویی مواجه شود.
کد خبر : 28552

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رسول دیناروند، اظهار کرد: در زمان تحریم‌های ظالمانه علیه ایران و به رغم نیاز شدیدی که برای تامین داروهای ضروری با نقدینگی بالا وجود داشت، با تلاش‌های صورت گرفته همکاران در سازمان غذا و دارو، تامین دارو از روش‌های مختلف صورت می‌پذیرفت و کشور هرگز با تهدیدی به نام بحران دارویی مواجه نشد.


وی با قدردانی از تلاش‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی، در مورد توافق صورت گرفته بین ایران و کشورهای 1+5 و تاثیرات احتمالی این توافق در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: با توجه به تلاش‌های تیم مذاکره کننده، می‌توان پیش‌بینی کرد که رفتارهای بین‌المللی پس از انجام توافق نسبت به ایران تغییر خواهد کرد و این تغییر رفتار موجب رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و تاثیرگذاری مثبت بر قیمت دارو و تجهیزات پزشکی می‌شود.


دیناروند گفت: پس از این توافق فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم برداشته خواهد شد و با توجه به کاهش نیاز به نقدینگی، تامین و تدارک دارو راحت‌تر از گذشته صورت می‌گیرد و مردم به داروهای مورد نیاز با سهولت بیشتری دسترسی خواهند داشت.


وی، همچنین با تمجید از زیرساخت‌های مناسبی که در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که پس از انجام توافق و رفع تحریم‌ها، سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در حوزه سلامت کشور صورت گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته