دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چاپ و انتشار کتاب «روانشناسی و سینما» از سوی عضو هیات علمی واحد شبستر

کتاب «روانشناسی و سینما» از سوی اصغر خوش­‌نظر عضو هیات علمی واحد شبستر در گروه آموزشی روانشناسی و علوم تربیتی تألیف و از سوی نشر ساوالان منتشر شد.
کد خبر : 28413

دکتر اصغر خوش­‌نظر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: کتاب «روانشناسی و سینما» در 2 بخش و 26 فصل تالیف شده و هر فصل آن سه قسمت مهم «زندگی­نامه کارگردان فیلم، بررسی خود فیلم، بررسی آسیب موردنظر در شخصیت یا شخصیت­‌های فیلم» را شامل می‌­شود.


وی با توجه به این که در این کتاب فیلم­‌هایی انتخاب شده‌­اند که نشانه‌­های مختلف یک اختلال را به بهترین شکل ممکن به تصویر می­‌کشند افزود: بخش اول شامل فیلم­‌هایی است که آسیب­‌های روانی را به تصویر می‌­کشند و بخش دوم فیلم­‌هایی را در بر می­‌گیرد که افراد استثنایی را بر روی پرده سینما به وضوح نشان می‌­دهند.


خوش‌­نظر با توجه به این که دانشجویان رشته روانشناسی تنها با مطالعه کتاب­ها، اطلاعات کمی را در زمینه بیماران مختلف به دست می‌آورند و در تشخیص و تفکیک آنها دچار مشکل می­‌شوند ادامه داد: سینما این امکان را به دانشجو فراهم می‌­کند تا با تماشای فیلم، تشخیص نسبتاً درستی از یک بیماری روانی خاص داشته باشد و نشانه­‌های یک بیماری را به خوبی درک کند.


این کتاب در 404 صفحه و تیراژ 200 نسخه چاپ و به قیمت 240000 ریال عرضه شده است.


از فیلم‌های بررسی شده می‌توان فیلم‌های منهتن، متولد چهارم جولای، حباب، بهتر از این نمی‌­شود، ورونیکا تصمیم­ می­‌گیرد، سکوت بره­‌ها، قوی سیاه، روز هشتم، مرد بارانی و ... را نام برد.







انتهای پیام/

برچسب ها: فیلم کتاب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته