دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تابستان خاموشی نداریم، اگر...

معاون مدیریت مصرف برق دفتر مدیریت و خدمات مشترکان توانیر گفت: اگر چه میزان تولید و مصرف برق در کشور بسیار نزدیک به یکدیگر است، درصورت همکاری مردم برای مدیریت مصرف،‌ تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت.
کد خبر : 28374

علیرضا احمد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه اکنون میزان تولید برق در کشور حدود 50 هزار مگاوات ساعت است، افزود: کمبود تولید نداریم و میزان تولید برق کفاف نیاز مشترکان را می‌دهد، اما امیدواریم با رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان برق با کمبود در کشور مواجه نشویم.


وی تصریح کرد: بیش‌ترین میزان مصرف برق در سال جاری را در ساعت 2 و 15 دقیقه ظهر روز شنبه گذشته با 50 هزار و 178 مگاوات برق داشتیم که خوشبختانه با خاموشی مواجه نشدیم.


احمدیزدی با بیان اینکه در همین ایام مشترکان صنعتی برای کاهش مصرف حدود 900 مگاوات ساعت برق در ساعت اوج بار همکاری کردند، اظهار کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی صورت گرفته از چند ماه گذشته و پیش از فرا رسیدن روزهای گرم سال، بخشی از نیاز مصرف شبکه سراسری با مدیریت بار جبران شد.


معاون مدیریت مصرف برق دفتر مدیریت و خدمات مشترکان توانیر تاکید کرد: اگر همکاری مشترکان صنعتی برای مدیریت بار شبکه نبود، پیک بار به بیش از 51 هزار مگاوات می‌رسید که در صورت کافی نبودن تولید یقینا باید برق برخی مشترکان تا میزان جبران کمبود به صورت موقتی قطع می‌شد.


وی با بیان اینکه مشترکان در صورت همکاری برای کاهش مصرف در ساعات اوج بار شبکه از تخفیف همکاری برخوردار می‌شوند، عنوان کرد: در سال گذشته وزارت نیرو 49 میلیارد تومان در ازای همکاری 2 هزار و 700 مشترک صنعتی برق تخفیف همکاری ارائه کرد که آمار همکاری امسال نیز در پایان سال اعلام می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته