دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1397 - 12:13
وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

برگزاری آزمون هوش و استعداد تحصیلی برای ورود دانش‌آموزان پایه هفتم به مدارس سمپاد

 وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون هوش برای دانش‌آموزان پایه هفتم مدارس سمپاد خبر داد.
کد خبر : 282219

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌و‌پرورش در حاشیه آئین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیرات مدارس در جمع خبرنگاران درباره مبالغی که تحت عنوان کمک‌های مردمی در مدارس اخذ می‌شود، گفت: در بودجه سال ۹۷ حکمی پیش‌بینی شده است تا بر اساس آن بتوانیم بخشی از هزینه‌های سوخت مدارس را تامین کنیم، البته آیین‌نامه اجرایی هنوز تصویب نشده است اما خانواده ها باید توجه داشته باشند که بدون کمک آنها قادر به تامین هزینه‌های مدارس نیستیم، البته این صحبت نباید حمل بر این باشد که مدارس هزینه‌های اجباری از خانواده اخذ کنند زیرا فضای مدارس نباید به اجبار کشیده شود.


وی در خصوص حذف آزمون در دوره ابتدایی، خاطرنشان کرد: باید به سمتی پیش روین که مسائلی هم چون اضطراب در مدارس کاهش یابد و ما هم چنان مصر باید به سمتی برویم به حذف آزمون‌های مختلف در دوره ابتدایی هستیم. متاسفانه فشارهایی که این آزمون‌ها به دانش‌آموزان ابتدایی وارد می کند خارج از توان آنهاست بنابراین باید این آزمون ها حذف شود.


وزیر آموزش‌و‌پرورش با توجه به نگرانی های ایجاد شده درخصوص حذف آزمون‌های مدارس سمپاد، بیان کرد: برای مدارس سمپاد نگرانی‌هایی وجود دارد از جمله اینکه هوش‌های برتر دچار بی‌توجهی شده و به فراموشی سپرده شوند که در پاسخ باید گفت برای مهر امسال صرفا یک سنجش هوش و استعداد را از بین داوطلبان دارای شرایط گرفته خواهد شد.


وی افزود: بر این اساس افرادی که از حد قابل قبولی از استعداد برخوردار باشند، برای پایه هفتم به مدارس سمپاد راه پیدا می‌کنند.


بطحایی خاطرنشان کرد: برای سال‌های آینده نحوه ورود پس از بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش‌و‌پرورش به موقع اطلاع‌رسانی می‌شود.


به گفته وی؛ سنجش هوش و استعداد برای مهر امسال صرفا متکی بر هوش و استعداد خواهد بود و روش‌های آن در حال طراحی است.


وزیر آموزش‌و‌پرورش خطاب به والدین تصریح کرد: صرفا انتخاب دانش‌آموزان بر اساس هوش است بنابراین خانواده‌ها فرزندشان را در هر مدرسه‌ای که می‌خواهند ثبت نام کنند زیرا هر دانش‌آموزی که در مدارس سمپاد پذیرفته شد، به مدرسه مورد نظر منتقل می‌شود.


وی با توجه به تغییر زمان آزمون کنکور سراسری، بیان کرد: هنوز تقویم رسمی بین وزارت آموزش‌و‌پرورش و وزارت علوم صورت نگرفته است زیرا متناسب با شرایط دانش‌آموزان باید ضریب دروس امتحانات نهایی تعیین شود و تغییر زمان کنکور هنوز قطعی نیست.


بطحایی در ادامه با توجه به سامانه حساب یکپارچه مدارس، بیان کرد: زمینه اجرای حساب یکپارچه با توافقاتی فراهم بود اما مراجع ناظر یکی دو ایراد حقوقی بر آن وارد کردند که در حال رفع ابهامات هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته