دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دانشگاه آزاد اسلامی در ایستگاه سی‌وششم؛

اتابک نادری: نقطه قوت عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت حرفه‌‌ای فارغ‌التحصیلان آن است

اتابک نادری که یکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی است و با سال‌ها فعالیت در حوزه تئاتر، سینما و تلویزیون به عنوان یکی از هنرمندان نام‌آشنا به مخاطبان معرفی شده، بهترین افتخار تحصیل در دانشگاه را آشنایی‌اش با حمیدسمندریان دانست.
کد خبر : 282204

اتابک نادری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی آنا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در دوره ما دانشگاه بسیار خوبی بود. بهترین اساتید آموزش ما را برعهده داشتند. عزت‌الله انتظامی ورک‌شاپ‌هایی برگزار می‌کرد، اسماعیل خلج کلاس‌های بازیگری و اکبر زنجانپور کلاس‌های کارگردانی برگزار می‌کردند و اساتیدی چون احمد آقالو، ‌احمد دامون در طول سال‌ها آموزشمان را بر عهده داشتند.


وی ادامه داد: آنچه نقطه قوت عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی بود فعالیت حرفه‌‌ای فارغ‌التحصیلان آن دوره از دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می‌رود. کمند امیر سلیمانی، سیما تیرانداز از دوستان صاحب‌نظر در حوزه بازیگری و کارگردانی هستند.


این هنرمند در اشاره به شیرین‌ترین خاطره‌اش از دوره دانشجویی گفت:‌ اولین روز که به دانشگاه آمدم، حمید سمندریان و رکن‌الدین خسروی به عنوان هیات ارزیابی با من مصاحبه کردند. در این گفت‌وگو از من پرسیده شد که چند وقت تئاتر کار می‌کنم.در پاسخ گفتم 10 سال. آنها که خیلی متعجب شده بودند گفتند 10سال؟ جواب دادم بله، در اردبیل کار می‌کردم. مجددا پرسیدند چند کتاب تئاتر خوانده‌ای؟ گفتم چندین نمایش‌نامه از مولیر و شکسپیر خوانده‌ام. در ادامه این انتقاد را به من کردند که چرا کم خوانده‌ای؟ و من جواب دادم شنیده‌اید که می‌گویند طرف از پشت کوه آمده؟ من از پشت کوه آمده‌ام چون اردبیل پشت کوه‌های سر به فلک کشیده حیران است، من از کوه‌ها رد شده‌ام تا به اینجا رسیدم، امکانات ما در اردبیل در این حد بود. سپس از من خواسته شد تا اتود بازیگری بزنم من هم نقشی را بازی کردم و کارم از سوی این افراد مورد قبول واقع شد و همین باعث شد تا بتوانم به دانشگاه بیایم.


وی اظهار کرد: ‌در حقیقت بهترین خاطره‌ام از دوره دانشجویی و تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی دیدار در فاصله سه متری با حمید سمندریان بود. پیش از این تنها نام و عکس‌های وی را شنیده و دیده بودم اما دانشگاه آزاد اسلامی افتخار آشنایی با حمید سمندریان را برایم میسر کرد.


لازم به یادآوری است، اتابک نادری متولد ۱۳۴۹ اردبیل، فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی است. وی علاوه بر فعالیت در زمینه تئاتر، اولین فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۶۷ به عنوان بازیگر در فیلم سینمایی «چشم عقاب» آغاز کرد.


وی که اصالتا اهل اردبیل است، در کارنامه فعالیت‌های هنری‌اش فیلم‌هایی چون «ترنج»، «کلانتری غیرانتفاعی»، «عشق فیلم»، «متولد ماه مهر»، «کمکم کن»، «هیوا» و «یاد آوران» را ثبت رسانده است. البته اتابک نادری در سریال «در پناه تو» بازیگر مکمل بود و شاید از بین همه کارهایی که کرده «روزهای زندگی» کاری از سیروس مقدم، «پول کثیف» کاری از جواد افشار، «ولایت عشق» کاری از مهدی فخیم‌زاده، «شوق پرواز» کاری از یدالله صمدی و «عمارت فرنگی» به کارگردانی محمد‌رضا ورزی مهم‌ترین آثاری باشد که او به عنوان بازیگر فرعی در آن حضور پیدا کرده است.


اتابک نادری علاوه بر این، در حوزه تئاتر هم سال‌ها در مقام بازیگر و کارگردان نمایش اجرا کرده و آخرین اثر نمایشی که وی روی صحنه برده نمایش«دپوتات» بود.


نادری در مقام مدیریت هم به عنوان مسئول دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس، اولین کارشناس تئاتر استان اردبیل، موسس و مسئول اداره هنرهای نمایشی، معاون پژوهشی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، مدیر دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس کشور، مسئول اداره برنامه‌های نمایشی استان اردبیل، مدیر مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل، کارشناس جشنواره‌های تئاتر استان‌های کشور، مدیر اجرایی در دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر تهران، ایده‌پرداز و طراح طرح جدید جشنواره تئاتر مناطق کشور و حذف جشنواره تئاتر استانی و ‏کارشناس جشنواره منطقه یک کشور، مدیر تماشاخانه سنگلج، مدیر هماهنگی تئاتراستان‌ها، دبیر اجرایی سی‌وامین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر، داور و کمیته انتخاب آثار جشنواره‌های- دفاع مقدس، عاشوراییان، ملی جوان، کودک و نوجوان، جشنواره تئاتر شهر و چندین دوره جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای و مدیر تئاترشهر فعالیت داشته است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته