دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1397 - 13:38
مدیر کل بازسازى بنیاد مسکن مطرح کرد؛

اتمام بازسازی‌ها در کرمانشاه تا پایان سال 98/ کمک دولت به مردم برای ساخت اصولی منازل

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن با بیان اینکه بازسازی‌ها در کرمانشاه تا پایان سال ۹۸ به اتمام می‌رسد، گفت: باید کمک کنیم مردم در ساخت خانه‌هایشان اصول فنى را رعایت کنند و آن را با سلایقه خودشان بسازند، دولت در این راه مردم را کمک می‌کند.
کد خبر : 278340

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا اعزامی به کرمانشاه، «مجید جودی» مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید خبرنگاران از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، با بیان اینکه در زلزله آبان ۹۶ چیزی حدود ۸ شهرستان آسیب دید و برای ۱۱۰ هزار واحد اعلام خسارت شد اظهار کرد: تا پایان سال جاری، ١٢هزار واحد مسکونى روستایی و ٨ هزار واحد مسکونى شهرى که در زلزله صددرصد تخریب شده‌اند شامل دریافت تسهیلات خواهند شد.


وی با بیان اینکه وظیفه دولت، حمایت، نظارت و هدایت است تصریح کرد: دولت وظیفه ساخت واحد مسکونی را ندارد؛ بلکه موظف است برای ساخت و سازها مجوز ساخت، نظارت اصولی و مهندسی را تأمین کند و هزینه آنها را بپردازد طوری که برای مردم این مساله رایگان باشد.
جودی تصریح کرد: باید کمک کنیم مردم در ساخت خانه‌هایشان اصول فنى را رعایت کنند و اجازه دهیم طبق سلایقشان خانه را بسازند، نباید نظرى به انها تحمیل کرد، دولت کمک می‌کند تا آنها روى پایشان بایستند و خود خانه بسازند.
وی افزود: برنامه دولت و نهادهای دولتی بر این است که آن ۵ هزار میلیارد اختصاص یافته ارزش اقتصادی اش به خود مردم بازگردد، به طوریکه خود مردم در ساخت منازل مشارکت کنند، از مصالح فروش بومی و متخصص ساختمان بومی استفاده شود و فقط نظارت ها از سوی دولت باشد.
مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن با اعلام این خبر که تا کنون در مناطق روستایى حدود ١٧ هزار واحد مسکونى روستایی آوار بردارى شد و ١٣ هزار واحد هم شروع به ساخت و ساز کردند گفت: در حال حاضر حدود ٦ هزار و ١٥٢ واحد اسکلتشان علم شده و ٣ هزار واحد هم سقفشان زده شده است.


جودی تصریح کرد: دولت ۲۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش مسکونی تامین کرده که برای هر واحد مسکونی شهری ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و برای هر واحد روستایی ۳۰ میلیون تومان تسهیلات تعلق گیرد که میزان وام بلاعوض برای واحدهای شهری ۶ میلیون و برای واحدهای روستایی ۵ میلیون تومان خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: بازسازی‌ها در کرمانشاه تا پایان سال ۹۸ به اتمام می‌رسد، اما باید توجه داشت که به غیر از خسارت های مالی، خسارت های روحی و‌ ر‌وانی هم وجود دارد. مردم با وجود اینکه منازل مسکونی‌شان تکمیل شده اما میترسد شب‌ها در منازل خود حضور پیدا کنند. همه این مسائل وجود دارد و قطعا این موارد در اولویت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته