دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1397 - 11:19
معاون درمان وزارت بهداشت:

دستورالعمل تجویز و مصرف 8 قلم آنتی بیوتیک پر هزینه تدوین شد

معاون درمان وزارت بهداشت از تدوین و ابلاغ دستورالعمل تجویز و مصرف 8 قلم آنتی‌بیوتیک پر هزینه خبر داد.
کد خبر : 277952

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر قاسم جان بابایی در گردهمایی که به منظور بررسی دستورالعمل تجویز آنتی‌بیوتیک جهت کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک و مدیریت هزینه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی، مقاومت آنتی‌بیوتیکی را یکی از بزرگترین خطرات تهدید کننده سلامت عمومی جهان اعلام کرده و تجویز و مصرف بیش از حد و خودسرانه را یکی از دلایل مقاومت آنتی‌بیوتیکی می‌داند.


وی گفت: تجویز بی‌رویه آنتی‌‌بیوتیک‌های نسل جدید و گران قیمت، علاوه بر تحمیل هزینه به بیمار و نظام درمانی کشور، موجب بروز مقاومت‌های آنتی‌یوتیکی در سطح جامعه خواهد شد که در آینده، درمان بیماری‌های عفونی و واگیردار را با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد کرد.


معاون درمان وزارت بهداشت، برنامه‌ریزی در تجویز و مصرف دارو و تجهیزات غیرلازم را برای مدیریت هزینه‌ها ضروری دانست و افزود: معاونت درمان وزارت بهداشت با همکاری سازمان غذا و دارو و انجمن بیماری‌های عفونی و گرمسیری، در راستای مدیریت بهینه هزینه‌های خدمات سلامت و کاهش بروز مقاومت میکروبی، دستورالعمل تجویز و مصرف 8 قلم آنتی‌بیوتیک پر هزینه را تدوین و ابلاغ کرده است که امیدواریم با مدیریت تجویز و مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، بتوانیم مقاومت میکروبی را کاهش دهیم.


جان بابایی اعلام کرد: مدیریت تجویز و مصرف آنتی‌بیوتیک در بیمارستان‌ها در اعتبار بخشی و رنکینگ دانشگاه‌ها موثر خواهد بود، در این زمینه، مهارت کادر درمان را نیز باید بهبود بخشیم.


وی در پایان تاکید کرد: بیمارستان و دانشگاه‌هایی که بتوانند مصرف آنتی‌بیوتیک، ملزومات و داروها را مدیریت کنند، در واقع امنیت و ایمنی بیمار را فراهم آورده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته