دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1397 - 13:49

اخبار کوتاه از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

کارگاه آموزشی ازدواج موفق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار می‌شود.
کد خبر : 276630

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کارگاه آموزشی ازدواج موفق از ساعت چهارشنبه 26 اردیبهشت سال جاری با تدریس دکتر مژگان نیکنام عضو هیأت علمی واحد رودهن در سالن کنفرانس دانشکده علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.


این دوره آموزشی مصوب شورای فرهنگی واحد و در راستای نهادینه سازی ارزش‌های ازدواج جامعه است که در سطح دانشجویان واحد برگزار می‌شود.


مژگان نیکنام فارغ التحصیل رشته روان شناسی بالینی در مقطع دکتری از دانشگاه تربیت مدرس و عضو هیأت علمی واحد رودهن است که تألیف و ترجمه چندین کتاب و مقاله را در کارنامه خود دارد.


جشن میلاد منجی


جشن میلاد منجی عالم بشریت و گرامی‌داشت سالروز شهادت استاد شهید مرتض مطهری با حضور استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز در محل سالن همایش محمدرسول الله(ص) این واحد دانشگاهی برگزار شد.


حجت‌الاسلام ارزنده امام جمعه الیگودرز در این مراسم با توجه به وظایف منتظران در هنگام غیبت امام زمان(عج)، صبور و شکیبا بودن، پیروی از امام زمان خویش و دوری از گناه را از مهمترین ویژگی‌های منتظران دانست و افزود: «این روزها دشمنان همه تلاش خود را به کار گرفتند تا مردم را از مهدویت و انتظار فرج دور کنند و اینکار را با جنگ و خون‌ریزی انجام می‌دهند.»


اسماعیل درویشی رئیس واحد الیگودرز نیز در این مراسم گفت: «گسترش فرهنگ مهدویت و انتظار وظیفه همه مسلمانان خصوصاً شیعیان است، زیرا با گسترش این فرهنگ، استعمار و استکبار نمی‌توانند بر جامعه مسلمین تسلط پیدا کنند.»


در این مراسم معنوی برنامه‌های فرهنگی و مسابقه میلاد نور برگزار و به تعدادی از شرکت کنندگان هدایایی اهدا شد.



جشن نیمه شعبان


جشن بزرگ نیمه شعبان و گرامیداشت روز معلم در واحد اقلید با حضور هیات رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان در سالن همایش های شهید حججی دانشگاه برگزار شد.


دکتر جواد گرامی رئیس واحد اقلید و حجت الاسلام ایمنی مسئول دفتر فرهنگ اسلامی این دانشگاه اهمیت این جشن بزرگ تاریخی و اسلامی را یادآور شدند و نسبت به مقام شامخ استادان میهن اسلامی ادای احترام کردند.


اجرای نمایش نامه توسط دانشجویان، پخش کلیپ، اجرای موسیقی سنتی، انجام مسابقه و اهدای جوایز از دیگر برنامه های این جشن بزرگ بود.



یادواره شهدا


به گزارش آنا، پنجمین یادواره شهدای گمنام واحد لاهیجان و مراسم یادواره دو شهید آرمیده این واحد دانشگاهی روز شنبه مورخه 15 اردیبهشت در سالن حزین این دانشگاه برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام روح الله ترابی نسب و مرثیه سرایی حاج امیر عباسی از برنامه‌های مراسم بزرگداشت این دو شهید والا مقام است.


25 فروردین سال ۱۳۹۲، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) واحد لاهیجان میزبان دو شهید گمنام دفاع مقدس بود؛ یکی از این شهدای گمنام نوجوان 16 ساله‌ای است که در «عملیات والفجر 8» در منطقه فاو به شهادت رسیده و شهید دیگر جوان 19 ساله است که در «عملیات خیبر» در منطقه مجنون به شهادت رسیده است.


کارگاه آموزشی محیط زیست


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کارگاه آموزشی محیط زیست از دیدگاه اسلام با حضور رئیس، استادان، کارکنان، دانشجویان و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان میاندوآب، در این واحد دانشگاهی برگزار شد.


رامین رستمی رئیس واحد میاندوآب با تعریف محیط زیست و بررسی جنبه‌های مختلف آن گفت: «امروز انسان بعنوان عامل اساسی در حفظ و تغییر محیط زیست می‌تواند در سالم سازی و تخریب محیط زیست نقش اساسی را ایفا کند.»


رستمی با تبیین جایگاه محیط زیست در قرآن و احادیث ائمه اطهار(ع) اظهار کرد: «در هیچ دین و مذهبی به اندازه اسلام به حفظ محیط زیست توصیه نشده است چرا که قرآن در آیات مختلفی به ارزش و اهمیت زمین توجه کرده است و پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار در بیانات خود بر جایگاه و اهمیت حفظ محیط زیست تأکید کرده‌اند.»


امیر رضاپور رئیس اداره ورزش و جوانان میاندوآب نیز در این کارگاه با تشکر از میزبانی واحد میاندوآب در برگزاری این کارگاه بر اهمیت محیط زیست و لزوم همکاری جوانان در این حوزه تأکید کرد.


مسابقات قهرمانی والیبال بانوان کارمند


به مناسبت اعیاد شعبانیه مسابقات قهرمانی والیبال بانوان کارمند دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به مدت 2 روز از سوی مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و با میزبانی و همکاری واحد زرقان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار آنا ، این مسابقات که به میزبانی واحد زرقان در سالن تربیت بدنی این واحد دانشگاهی برگزار شد 5 تیم از دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اعلام آمادگی کردند و 3 تیم از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، مرودشت و زرقان به رقابت پرداختند.


در این مسابقات تیم والیبال دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت به مقام قهرمانی دست یافت و تیمهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و زرقان به ترتیب مقامهای دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. تیم والیبال دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان موفق به کسب کاپ اخلاق این مسابقات شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته