دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هیات تجاری سیاسی آلمانی هفته آینده در تهران

یک هیأت عالی‌رتبه تجاری سیاسی به ریاست «زیگمار گابریل» قائم‌مقام صدراعظم آلمان که همزمان وزیر اقتصاد و انرژی این کشور نیز هست، هفته آینده به ایران می‌آیند.
کد خبر : 27641

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نفت، امیرحسین زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت، با اعلام این خبر گفت: هیات ٦٠ نفره آلمانی به دعوت بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، اواسط هفته آینده برای گسترش روابط سیاسی و تجاری وارد تهران می‌شوند.


وی افزود: این هیات عالی‌رتبه قرار است در تهران درباره نحوه همکاری‌های اقتصادی و سیاسی با همتایان خود دیدار و گفت‌وگو کنند.


معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با تایید حضور نمایندگان شرکت‌های بزرگ آلمان همچون «لینده» و «زیمنس» در این هیات تجاری، درباره دیدارهای این هیأت اقتصادی سیاسی در تهران گفت: این هیأت تجاری قرار است علاوه بر دیدار با وزیر نفت با محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، ولی‌‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی، حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو و همچنین اعضای اتاق بازرگانی درباره چگونگی همکاری‌ها بعد از لغو تحریم‌ها گفت‌وگو کنند.


زمانی‌نیا افزود: قائم‌مقام صدراعظم آلمان همچنین قرار است دیدار و گفت‌وگویی با دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری داشته باشند.


آلمان شریک نخست ایران در بخش پایین دستی، تجهیزات، پتروشیمی، پالایشگاه و ساخت توربین است و شرکت‌های زیمنس، لورگی، لینده شرکت‌های طرف قرارداد ایران در پارس جنوبی هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته