دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آیا آمار سوانح اسکانیا واقعا بالاست؟

با وجود اینکه پلیس راهور از سهم 70 درصدی اتوبوس‌های اسکانیا در سوانح جاده‌ای کشور خبر داده است، مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری اعلام کرد که باید بر اساس عمر و میزان پیمایش درباره جایگاه ایمنی وسایط حمل‌ونقل به ویژه اسکانیا قضاوت کرد.
کد خبر : 27492

جواد هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه در آمار مربوط به سوانح، میزان پیمایش وسیله نقلیه بسیار مهم است، گفت: امکان دارد ماشینی قدیمی به علت فرسودگی روزانه 50 کیلومتر هم راه نرود؛ در این صورت احتمال تصادف آن نیز کم‌تر است و این امر در آمار به عنوان سهم کم‌تر در تصادفات ذکر می‌شود.


وی با بیان اینکه فقط با استناد به تعداد خودرو و اتوبوس‌های شماره‌گذاری نمی‌توان آمار تصادف جاده‌ای را مطرح کرد، افزود: در حال حاضر همه اتوبوس‌های دارای مجوز تردد از سازمان راهداری رفع نقص شده‌اند.


هدایتی با بیان اینکه فراخوان رفع نقص و ایمنی اتوبوس‌های اسکانیا از سوی سازمان راهداری تا پیش از آغاز سفرهای نوروزی سال 94 به اتمام رسید، تصریح کرد: اتوبوس‌هایی که در این فراخوان شرکت نکرده‌اند، کارت هوشمندشان غیرفعال شده است.


مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با بیان اینکه راهور آمار اتوبوس‌های شماره‌گذاری‌شده از ابتدا تاکنون را ارائه می‌دهد، ادامه داد: تاکنون 55 هزار دستگاه اتوبوس در کشور شماره‌گذاری شده است که بخش عمده‌ای از آنها در مسیرهای برون شهری تردد نمی‌کنند.


وی تاکید کرد: 20 هزار دستگاه اتوبوس در بخش حمل‌ونقل برون شهری کشور تردد دارند و باقی اتوبوس‌ها نیز در مسیرهای درون‌شهری، در شرکت واحد و کارخانجات مورد استفاده قرار می‌گیرند.


هدایتی با بیان اینکه دو نوع اتوبوس برون‌شهری در کشور داریم، اظهار کرد: بخشی از اتوبوس‌های برون‌شهری قدیمی و فرسوده هستند که در مسیرهای کوتاه و برای سفرهای درون‌استانی انتخاب می‌شوند و بخشی دیگر اتوبوس‌ها به روزتر و جدیدتر هستند که مسافت‌های طولانی‌تر را پیمایش می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته