دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1397 - 09:47
مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌ و‌ پرورش:

کنکور سراسری برای هنر جویان فنی و حرفه ای حذف شد

مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای وزارت آموزش‌و‌پرورش از عدم برگزاری کنکور کاردانی فنی وحرفه ای در سال جاری خبر داد و گفت: هنرجویان از سال 98 بدون شرکت در کنکور می‌توانند وارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای شوند.
کد خبر : 274800

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدمحسن حسینی‌ مقدم با اشاره به اینکه امسال کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای برگزار نمی‌شود،خاطرنشان کرد: بر اساس قانون پنجم و ششم توسعه، وزارت علوم مکلف به ادامه کاردانی پیوسته است، بنابراین هنرجویان از سال 98 می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای شوند، البته در رشته‌هایی که تراکم متقاضی وجود داشته باشد پذیرش از طریق برگزاری کنکور صورت می‌گیرد.


وی ارزشیابی مبتنی بر شایستگی را یکی از برنامه‌های وزارتخانه برای ارتقای کیفیت آموزشی در سال 97 برشمرد و تصریح کرد: هنرجویانی که تمایل به شرکت در کنکور سراسری دارند می‌توانند بنا به علایق خود در هر رشته‌ای در کنکور سراسری شرکت کنند.


حسینی مقدم گفت: با توجه به اینکه در سال 97 کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای برگزار نمی‌شود، تمام هنرجویان که از سال گذشته باقی ماندند امسال می‌توانند وارد دانشگاه شوند.


مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌و‌پرورش از افزایش رشته‌های جدید در فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: پس از نیازسنجی این رشته‌ها در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، لیست رشته‌ها برای سال آینده اعلام می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
۰
سلام، من سال۹۶ دانشگاه روزانه دولتی قبول شدم رشته نرم افزار، سال۹۸ می‌تونم در دانشگاه دولتی روزانه درس بخونم؟
حکیمه
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
۰
سلام من رشتم طراحی و دوخته سال ۹۸میتونم کنکور بدم.
هلدینگ شایسته