دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1393 - 09:51
با حضور نماینده میرزاده و جمعی از مسئولان صورت گرفت؛

کلنگ‌زنی سالن ورزشی و مسجد دانشگاه آزاد اسلامی شال/بهره‌برداری از سالن آمفی تئاتر

همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور نماینده تام‌الاختیار دکتر میرزاده در هیات امنای استان های قزوین، قم و البرز، کلنگ‌زنی سالن ورزشی و مسجد دانشگاه آزاد اسلامی شال انجام و از سالن آمفی تئاتر بهره‌برداری شد.
کد خبر : 2748

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا عباسی‌فرد در این مراسم با ابراز مسرت از حضور در دانشگاه آزاد واحد شال با بیان اینکه بنده حامل پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز هستم، اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی با پشتیبانی امام راحل و همراهی مقام معظم رهبری در شرایط سخت جنگ پایه های دانشگاه آزاد اسلامی را بنا نهاد.


نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنای استان‌های قزوین، قم و البرز با بیان اینکه اعمال تمامی انسان ها در محضر خداوند ضبط و ثبت می‌شود، خاطرنشان کرد: افرادی که با همت، تلاش و مدیریت خود در راستای خدمت به مردم و نظام حرکت می کنند، اجرشان نزد خداوند محفوظ است. مردم قدرشناس نیز به درستی و شایستگی تفاوت بین شعار و خدمت کردن صادقانه را تشخیص می دهند.



وی با توجه به خدمت و فعالیت های صادقانه و تحول آفرین دکتر علی اکبری در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی شال عنوان کرد: یقینا مردم خدمت و فعالیت های وی را قدر می دانند. منطقه شال سرشار از خیر و برکت و فعالیت در چنین منطقه ای افتخار است.


نماینده تام‌الاختیار میرزاده در هیات امنای استان های قزوین، قم و البرز تاکید کرد: این مجموعه با همت دکتر جاسبی بارور شد و وی با خدمات خود در این مجموعه نامش را در تاریخ ماندگار و ثبت کرد و امروز نیز خلف شایسته، صالح ،‌کارآمد، فرهیخته و اندیشمند و لایق او یعنی دکتر میرزاده مسیر دکتر جاسبی را به شایستگی ادامه می دهد و سکان هدایت دانشگاه آزاد به سرمنزل مقصود هدایت می کند.


عباسی‌فرد افزود: امروز دانشگاهی موفق است که توامان هم نیاز جامعه را تامین کند و هم علم را به سرمایه تبدیل کند. در شرایط فعلی کشور ضرورت دارد که دانشگاه خوراک معنوی و مادی آن را تامین کند.


این مسئول با توجه به تورم و مشکلات مردم در حوزه اقتصادی خاطرنشان کرد: امروز هر دانشجو در دانشگاه های دولتی چهار برابر دانشگاه آزاد اسلامی برای دولت هزینه دارد و دانشگاه آزاد اسلامی علی رغم مشکلات تلاش دارد در زمینه مالی کمترین فشار را به دانشجویان تحمیل کند.



عباسی فرد، دانشگاه آزاد اسلامی شال را دانشگاهی پویا، زیبا و در حال توسعه توصیف کرد و گفت: بسیار خوشحال شدم که در جمع مدیریت، دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه موفق حضور پیدا کرده ام و یقین دارم که افق و آینده این دانشگاه روشن و امیدوار کننده خواهد بود.


وی با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر، دهه آزادی و استقلال و پیش درآمد اعتبار و عزت جمهوری اسلامی است.


شرکت دانش بنیان کشت و صنعت در واحد شال راه‌اندازی می شود


رئیس دانشگاه آزاد شال هم با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: خداوند را شاکرم که این توفیق و سعادت را در شهری نصیب بنده کرد که شهر حماسه، مجاهدت، شهیدپرور و زادگاه بزرگان و عالمان بزرگی چون مرحوم آیت الله موسوی شالی و اخوان گرامیشان و آیت الله اسلامی و مفاخر دیگر و مردم مهمان نواز و خونگرم شال است.



محسن علی اکبری با بیان اینکه دانشگاه آزاد واحد شال در سال 1383 با مساعدت و پیگیری حجت‌الاسلام علیخانی پایه گذاری و فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: حاج آقا علیخانی در ادامه مسیر نیز حمایت خود را از فعالیت های این دانشگاه دریغ نکرد.


علی اکبری افزود: انصافا آقای عباسپور نماینده مردم شهرستان بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در ادامه مسیر حمایت، پیگیری و پشتیبانی های زیادی از دانشگاه آزاد شال داشته و به نوعی توسعه این مجموعه با همراهی و حمایت های موثر ایشان امکانپذیر شده است.


رئیس دانشگاه آزاد شال با اعلام اینکه این دانشگاه در آغاز فعالیت با محدودیت و کمبودهای بسیاری زیادی بویژه در بخش فضا و اعتباری مواجه بود و فعالیت خود را با سه کلاس آموزشی شروع کرد،افزود: رفع مشکلات ابتدایی دانشگاه با کمک خیرین و مساعدت مسئولان امکانپذیر شد و امروز خداوند را شاکریم که این واحد از مرحله تاسیس و تثبیت به مرحله شکوفایی و بالندگی رسیده است.


وی با یادآوری اینکه نهال دانشگاه آزاد اسلامی با نفس مسیحایی امام راحل و حمایت مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی و مدیریت مدبرانه دکتر جاسبی در گذشته و هدایت هوشمندانه امروز دکتر میرزاده به درختی تنومند و پرحاصل تبدیل شده است، تصریح کرد: واقعیت این است که حمایت و پشتیبانی مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی از مرکز شال و بویژه حجت الاسلام عباسی‌فرد و دکتر نیازی روند توسعه این دانشگاه را در همه ابعاد شتاب بخشیده است و امروز دانشگاه آزاد شال چون نگینی درخشان در منطقه می درخشد.


رئیس دانشگاه آزاد شال افزود: برخورد لازم می دانم از همه عزیزان که به هر نحوی در جهت شکوفایی ، بالندگی و توسعه ای دانشگاه آزاد شال نقش ایفا کرده اند نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم.


وی گفت: امروز به برکت حمایت مسئولان و تلاش و پیگری های انجام شده بیش از 1700 دانشجو در این واحد در رشته های مختلف مشغول تحصیل هستند ضمن اینکه 45 درصد دانشجویان این واحد بومی استان و 15درصد دانشجویان این دانشگاه که از نخبگان کشور هستند بدون کنکور در مقطع بالاتر ادامه تحصیل می دهند.



این مسئول، توسعه دانشگاه آزاد شال را متوازن و جامع اعلام و عنوان کرد: در کنار توسعه علمی از توسعه عمرانی با توجه به ظرفیت و نیاز دانشگاه غافل نبوده ایم.


وی نقش شرکت های دانش بنیان را در تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را پراهمیت برشمرد و گفت: در راستای تجاری سازی علم که یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است شرکت دانش بنیان کشت و صنعت با توجه به ظرفیت منطقه در این واحد راه اندازی می شود.


رئیس دانشگاه آزاد واحد شال تاکید کرد: فعالیت این شرکت تولید و کشاورزی منطقه را به سمت توسعه و استفاده از تحقیقات علمی و پژوهشی سوق می دهد ضمن اینکه این شرکت می تواند پشتیبان فعالیت های عمرانی ، تحقیقاتی، علمی و فرهنگی دانشگاه باشد.


مدیریت استان از طرح های توسعه ای دانشگاه آزاد اسلامی شال حمایت و پشتیبانی می‌کند


معاون برنامه ریزی استاندار قزوین نیز طی سخنانی با تقدیر از فعالیت های تحول آفرین دانشگاه آزاد شال گفت: مجموعه مدیریت استان نیز با توجه به اهمیت فعالیت مراکز دانشگاهی از برنامه ها و طرح های توسعه ای این دانشگاه حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.


امیدعلی پارسا اظهار کرد: انتظار داریم که فعالیت و طرح های تحقیقاتی دانشگاه ها با نیاز و مشکلات منطقه پیوند بخورد. دانشگاه باید در حوزه های مختلف خروجی مشخص برای مردم داشته باشد.


به گزارش آنا، در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر و هدایا از خانواده های معظم شهدای شهر شال و خیران تقدیر به عمل آمد. همچنین با اهدای لوح و هدایا دانشجویان برتر این واحد در رشته های مختلف مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند و تعدادی از دانشجویان نیز فارغ‌التحصیلی خود را جشن گرفتند.



این مراسم با حضور دکتر اسفندیار نیازی معاون هماهنگی دانشگاه‌های استان قزوین، ایوب رحیمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین، حبیبی معاون عمرانی استاندار قزوین، روح الله عباسپور نماینده مردم شهرستان های بوئین زهرا و اوج در مجلس شورای اسلامی، ارسلان قاسمی فرماندار شهرستان بوئین زهرا، حجت الاسلام موسوی امام جمعه موقت شال، سرهنگ ابوی فرمانده سپاه امام حسین (ع) شهرستان بوئین زهرا، سرهنگ حسین آبادی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بوئین زهرا، رشوند بخشدار شال، روسای دانشگاه های آزاد واحد بوئین زهرا و تاکستان، خانواده معظم شهداء و ایثارگران،‌ اعضای هیئت علمی، دانشجویان و جمع دیگری از مدیران و مسئولان استان و محلی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته