دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1397 - 10:26
آنا گزارش می‌دهد؛

کدام تیم لیگ یکی می‌شود؟/ خطر سقوط در کمین 6 تیم

لیگ برتر فوتبال در حالی روز گذشته قهرمان خودش را شناخت که چند تیم در قعر جدول در خطر سقوط قرار دارند و همین مساله حساسیت بازی‌ها را در هفته‌های باقی مانده دوچندان خواهد کرد.
کد خبر : 271268

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، هفته بیست وهفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال برگزار شد و تکلیف دو تیم بالا و پایین جدول مشخص شد.


درپایان هفته بیست و هفتم، پرسپولیس با شکست پدیده در مشهد برای دومین سال متوالی قهرمان لیگ شد و مشکی‌پوشان هم با شکست مقابل استقلال تهران مسافر لیگ دسته یک شد.


اما با نگاهی به جدول رقابت‌های لیگ متوجه خواهیم شد که در حال حاضر 6 تیم در خطر سقوط قرار دارند و در بین این تیم‌ها، نام باشگاه‌های بزرگی چون سپاهان و تراکتورسازی هم به چشم می‌خورد.


در حال حاضر مشکی‌پوشان با 15 امتیاز در قعر جدول قرار دارد و تیم‌های نفت تهران، استقلال خوزستان، سپیدرود، پدیده، سپاهان و تراکتورسازی به ترتیب در رده پانزدهم تا دهم جدول رده‌بندی قرار دارند که از بین این تیم‌ها یک تیم در 3 هفته باقی مانده لیگ برتر به عنوان دومین تیم سقوط کننده راهی لیگ دسته اول می‌شود.


نفت تهران با 24 امتیاز بیشتر از سایر تیم‌ها خطر سقوط را احساس می‌کند و بعد از آن هم سه تیم سپیدرود، استقلال خوزستان و پدیده هم با 26 امتیاز در مکان‌های بعدی قرار دارند. سپاهان 28 امتیازی و تراکتورسازی 30 امتیازی هم به شدت خطر سقوط به لیگ دسته اول را احساس می‌کنند.


هفته بیست و هشتم


در هفته بیست و هشتم دو بازی حساس بین تیم‌هایی که خطر سقوط را احساس می‌کنند برگزار می‌شود که طی آن پدیده و نفت تهران باید به مصاف هم بروند و در یک بازی سرنوشت ساز دیگر سپیدرود در رشت به مصاف تراکتورسازی می‌رود.


استقلال خوزستان دیگر تیمی که در خطر سقوط قرار دارد در این هفته به مصاف پیکان می‌رود که باتوجه به انگیزه بالای پیکان برای کسب سهمیه آسیایی بازی سختی پیش روی شاگردان ویسی است و سپاهان هم در خانه باید به مصاف صنعت نفت برود و 3 امتیاز این بازی خانگی می‌تواند کمک زیادی به منصور ابراهیم زاده کند تا تیمش را از منطقه خطر دور کند.


هفته بیست و نهم


بازی‌های هفته بیست و نهم به صورت همزمان در روز دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که در این روز پدیده باید در یک دیدار تقریبا راحت به مصاف مشکی‌پوشان برود و با توجه به سقوط این تیم شاگردان رضا مهاجری بازی نسبتا راحتی مقابل تیم همشهری خودشان دارند. دیگر بازی حساس این هفته را تیم‌های استقلال خوزستان و سپاهان در اهواز انجام می‌دهند و برد و باخت در این دیدار برای عبدالله ویسی بسیار مهم و حیاتی است. سپیدرود دیگر تیم ته جدول در این روز باید به مصاف فولاد خوزستان برود و علی کریمی بازی بسیار سختی را مقابل فولاد دارد که برای کسب سهمیه آسیایی تلاش می‌کند.


تراکتورسازی و صنعت نفت هم باید در تبریز به مصاف هم بروند و شاید بازی راحتی پیش روی شاگردان ساغلام باشد و سخت‌ترین بازی این هفته را در بین تیم‌هایی که در خطر سقوط قرار دارند باید نفت تهران انجام دهد و در شهر جم به مصاف پارس جنوبی برود.


هفته سی‌ام


اما هفته سی‌ام و پایانی لیگ جمعه هفتم اردیبهشت ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و در این روز تکلیف دیگر تیم سقوط کننده مشخص می‌شود.


در این هفته استقلال خوزستان در بازی حیثیتی باید در آبادان به مصاف صنعت نفت برود و نفت تهران هم در یک بازی سخت دیگر با ذوب‌آهنی مصاف می‌کند که تیم مقابل هم برای کسب سهمیه آسیایی از انگیزه بسیار بالایی برخوردار است.


شاگردان رضا مهاجری هم در این روز باید در تبریز به مصاف گسترش فولاد بی‌انگیزه بروند چون تیم تبریزی وضعیتش در میانه‌های جدول مشخص است و انگیزه زیادی برای صعود و سقوط ندارد.


تراکتورسازی و فولاد هم دیگر بازی حساس این هفته را برگزار می‌کنند و شاید تا قبل از شروع این هفته تیم تبریزی از خطر سقوط خودش را نجات داده باشد و این بازی هم به نوعی یک دیدار تشریفاتی برای دو تیم باشد.


با توجه به شرایط فعلی جدول سپاهان و استقلال یکی از دیدارهای حساس هفته آخر را برگزار می‌کنند و در حساس‌ترین بازی این هفته تیم سپیدرود باید در تهران به مصاف پرسپولیس برود. علی کریمی که قطعا تکلیف ماند و نماندن تیمش در لیگ به این بازی بستگی دارد امیدوار است از بی‌انگیزگی شاگردان برانکو استفاده کند و بتواند با پیروزی در آزادی در لیگ برتر ماندگار شود و در طرف مقابل هم بازیکنان پرسپولیس دوست ندارند با شکست مقابل سپیدرود جشن قهرمانی بگیرند و این مساله شاید کار را برای تیم رشتی سخت کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته