دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1396 - 10:00
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

امنیت منطقه غرب آسیا برای اروپایی‌ها مهمتر از خواست آمریکاست

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: خروج آمریکا از برجام به معنای پایان عمر برجام نیست و سایر کشورهای امضاکننده برجام می‌توانند به این معاهده بین‌المللی عمل کنند.
کد خبر : 266011

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، در واکنش به اظهارات اخیر معاون رئیس جمهور آمریکا در مورد خروج از برجام اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام به معنای پایان عمر آن نیست. سه کشور اروپایی و دو کشور آسیایی امضاکننده برجام می‌توانند کار را ادامه دهند. هرچند نسبت به ماندن آمریکا در برجام چندان خوشبین نیستیم.


وی افزود: ممکن است کشورهای اروپایی در طولانی مدت از امریکا حمایت کنند اما در کوتاه مدت قطعا نفع اروپا و آسیا طرفداری از آمریکا و مقاصد این کشور نیست.


رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس بیان کرد: این کشورها می‌توانند با وحدت و اتحاد خود در مقابل امریکا بایستند. به نظرم امنیت منطقه غرب آسیا برای آنان مهم‌تر از حمایت از آمریکاست.


کولیوند در پایان تاکید کرد: تصور می کنم خروج امریکا از برجام به معنای آخر عمر برجام نیست و چه بسا خروج امریکا از برجام بهتر از باقی ماندنش باشد.


به گزارش آنا، مایک پنس معاون رئیس جمهور امریکا به تازگی گفته بود: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از ادامه تصویب تحریم‌های بیشتر علیه تهران برای حل اختلافات درباره توافق هسته‌ای جلوگیری کرد. با وجود این، ایالات متحده قصد ندارد در آینده این راه را ادامه دهد. اشتباه نکنید، این آخرین شانس آن‌ها است. اگر توافق هسته‌ای ایران در ماه‌های آینده اصلاح نشود، ایالات متحده بلافاصله از آن خارج خواهد شد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب