دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1396 - 12:38
سردار رحیمی خبر داد:

افزایش 30 درصدی ترافیک در پایتخت/ اصناف تا ساعت 1 بامداد اجازه فعالیت دارند

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه با مجوز اماکن، اصناف می‌توانند تا ساعت 1 بامداد فعالیت کنند، گفت: برآوردها از افزایش 30 درصدی ترافیک در بعدازظهرها خبر می‌دهد.
کد خبر : 265587

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون مسائل ترافیکی در ایام منتهی به تعطیلات سال نو اظهار کرد: در حال‌حاضر شاهد ترافیک سنگین در بعدازظهرها هستیم و برآوردها نشان می‌دهد که در ساعات بعد از ظهر ترافیک تقریبا 30درصد افزایش پیدا می‌کند.


وی با بیان اینکه تلاش این است که در کمترین زمان وضعیت ترافیکی را بهبود ببخشند، اضافه کرد: وضعیت سبک شدن ترافیک از ساعت 10 شب گذشته و براساس مجوزی که از سوی اماکن عمومی با هماهنگی سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها به واحدهای صنفی ارائه شده آنها می‌توانند تا ساعت 1 بامداد به جهت خریدهای نوروزی فعالیت کنند.


رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه این موضوع شامل حال طلافروشی‌ها نمی‌شود، اضافه کرد: آنها یک ساعت بیشتر مجوز فعالیت دارند و بقیه اصناف نیز بنا به درخواست اتاق اصناف فعالیت‌هایشان بیشتر خواهد بود.


افزوده شدن 3 هزار نیرو به پلیس راهور طی 2 ماه گذشته


رحیمی با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته سه هزار نیرو به مجموعه پلیس راهور اضافه شده است، گفت: البته اکثر آنها پلیس وظیفه بودند اما تلاش کردیم در این 6 ماه حجم ترافیک افزایش پیدا نکند.


مهم‌ترین علل ترافیک در پایتخت


وی با اشاره به مهم‌ترین علل ترافیک در پایتخت، اضافه کرد: خرابی‌ خودروها از اساسی‌ترین علل تشدیدکننده ترافیک در تهران است. همچنین تصادفات، مراسمات مختلف که قالبا ملی هستند، نشست آسفالت و برف و باران از جمله مواردی است که باعث ترافیک در پایتخت می‌شود.


رحیمی با بیان اینکه میزان خودروهای موجود در تهران 5 برابر بیش از حجم ظرفیت است، گفت: پیک ترافیک در صبحگاه و شامگاه است و فقط با مدیریت و تلاش پلیس راهور و همکاری مردم ضمن رعایت قوانین و مقررات، مشکلات ترافیکی کاهش پیدا می‌کند.


وی با بیان اینکه همکارانم در پلیس راهور از ساعت 2 بعد از ظهر به صورت آماده‌باش 70درصدی برای ارائه خدمات در مراکز پرتردد به طور ویژه حضور دارند، گفت: بحث‌های انضباطی و ترافیکی و امنیتی به صورت ویژه اجرایی می‌شود و تعدادی از ماموران پلیس آگاهی با لباس شخصی در مکان‌های عمومی برای بحث کنترل سرقت حضور پیدا می‌کنند.


برنامه‌های پلیس برای پنجشنبه و جمعه آخر سال


رئیس پلیس پایتخت با اشاره به برنامه‌های پلیس برای پنجشنبه و جمعه آخر سال تصریح کرد: برنامه‌های مفصلی برای این دو روز از سوی پلیس در راهور و همچنین انتظامی در نظر گرفته شده و همکارانم آماده ارائه خدمات به افرادی که قصد برگزاری مراسم‌هایی دارند هستند. به صورت ویژه برای رفتن به بهشت‌زهرا نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.


آماده‌باش پلیس برای روز چهارشنبه آخر سال


رحیمی با اشاره به برنامه‌های پلیس برای چهارشنبه آخر سال عنوان کرد: تمام مراکز عمده موادی که می‌توانند به مواد محترقه مرتبط باشند تحت پوشش پلیس هستند و به تمام واحدهای صنفی اعلام کردیم که اگر اقدام به فروش مواد محترقه به خصوص غیراستاندارد کنند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه‌رو خواهند بود و با هماهنگی پلیس اماکن به طور حتم پلمپ خواهند شد.


وی ادامه داد: سه‌شنبه آخر سال ماموران پلیس در پایتخت از ساعت 3 بعدازظهر به بعد به حالت آماده‌باش کامل خواهند بود.


رحیمی در ادامه از خانواده‌ها خواست تا مراقب فرزندان خود باشند تا عید نوروز بدی را نگذرانند.


به گفته رئیس پلیس پایتخت، طی روزهای گذشته 9 انبار بزرگ مواد محترقه کشف شده و کار پلیس کماکان برای شناسایی و کشف این انبارها ادامه دارد.


دستگیری 5 مامور قلابی پلیس راهور


رحیمی با اشاره به اینکه طی 6 ماه گذشته 5 نفر در قالب مامور پلیس راهور که از مردم اخاذی می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند، گفت: بازرسی پلیس راهور آنها را شناسایی و دستگیر کرده و آخرین مورد آن امروز بوده است. مردم باید نسبت به این موضوع دقت کنند.


رانندگان قانون‌مدار به جام‌جهانی می‌روند


رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه رانندگان قانون‌مدار به جام‌جهانی خواهند رفت، تصریح کرد: با هماهنگی که با بانک ملی انجام شده، رانندگان قانون‌مدار طی مراسمی انتخاب و با هزینه پلیس و بانک ملی به جام‌جهانی خواهند رفت.


وی با اشاره به حضور دستفروش‌ها در خیابان، به مناسبت ایام پایانی سال توضیح داد: با هماهنگی یگان انتظامی در نقاطی که مشکل ترافیکی و امنیتی نباشد، با تایید همکارانم در شهرداری هماهنگی‌های لازم برای حضور افراد در سطح شهر انجام شده، اما این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که آنها اجازه حضور در سواره‌روها را ندارند.


رحیمی همچنین به افرادی که قصد قانون‌شکنی در سه‌شنبه آخر سال را دارند هشدار داد: اگر این افراد دست به اقدامات خارج از عرف بزنند با توجه به ابلاغیه‌های صورت گرفته به شدت با خودروی آنها برخورد خواهد شد و تا پایان تعطیلات نیز خودروی متخلفان در پارکینگ خواهد ماند.


اولویت‌های ترافیکی پلیس در سال آینده


رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اولویت‌های ترافیکی پلیس تهران برای سال آینده اضافه کرد: تسهیل عبور و مرور اولین اولویت پلیس راهور تهران بزرگ برای سال آینده است. تسهیل عبور و مرور و هماهنگی با معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران است؛ همچنین کاهش حوادث، سوانح و کشته‌های تصادفات و اجرای طرح‌های ترافیکی انضباط‌بخشی از جمله طرح عابرپیاده، برخورد با تخلفات در چهارراه‌ها و میادین از جمله دیگر مواردی است که مورد توجه پلیس قرار خواهد گرفت.


به گفته رحیمی، بی‌انضباطی ترافیکی در سطح شهر ناشی از قانون‌گریزی‌هایی است که برخی از افراد انجام می‌دهند.


آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای اجرای طرح ترافیک جدید


رحیمی با اشاره به آماده‌سازی دوربین‌ها در مبادی ورودی و خروجی برای اجرای طرح جدید ترافیکی گفت: دوربین‌ها به صورت کامل نصب شده و در حال تست شدن هستند. پلیس برای اجرای طرح جدید آماده می‌شود و البته طرح ترافیک و زوج و فرد نیز مثل روزهای عادی به قوت خود باقی‌ است.


رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی‌بر آخرین وضعیت اجرای طرح زوج و فرد به شیوه جدید و اصرار شهرداری بر آن در صورت آماده‌ نبودن زیرساخت‌ها توضیح داد: قرار نیست طرح زوج و فرد جزو طرح جدید ترافیکی باشد زیرا این موضوع اصلا در طرحی که به شورای شهر آورده و تصویب شده است نیامده؛ تنها با آماده شدن زیرساخت‌ها طرح جدید ترافیکی در سال آینده اجرا می‌شود.


از افسران نیروی انتظامی کارت بخواهید


رحیمی با بیان اینکه 20 روزی است که برخی از ماموران پلیس با لباس‌های شخصی در کنار سایر همکاران فعالیت می‌کنند، گفت: اگر کسی دچار شبهه شد، بلافاصله از ماموران کارت بخواهند و سپس به او اعتماد کنند.


رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد: هرگونه اسباب‌کشی و جابه‌جایی وسایل منزل در تمام طول نوروز در تهران جز با مجوز کلانتری ممنوع است و اگر کسی نیاز به جابه‌جایی دارد، حتما باید به کلانتری مراجعه کند، در غیر این صورت ابلاغ شده که با هرگونه جابه‌جایی برخورد صورت گیرد.


پارک خودرو در تهران معضل ترافیکی


وی درباره نبود پارکینگ در اطراف مراکز خرید و مشکل پارک خودروها گفت: یکی از معضلات تهران بحث پارک خودروها است و ما در آن دچار مشکل هستیم و من تاکید می‌کنم و از سردار مهماندار می‌خواهم که در این زمینه با مردم کمال همکاری را داشته باشند، اما بحث پارکینگ در سطح شهر تهران معضلی جدی است و مسئولین ذیربط در شهرداری باید برخورد کنند. بیان این نکته مهم است که بحث جمع‌آوری سرویس‌های ادارات یک اشتباه بزرگ بود. با جمع‌ کردن یک سرویس حداقل 30 خودرو را به ترافیک تهران اضافه کرده‌ایم و به منظور کاهش ترافیک در پایتخت باید این سرویس‌ها دوباره احیا شود.


رحیمی تاکید کرد که در ایام نوروز به دلیل خالی شدن منازل بحث سرقت از منزل بیشتر می‌شود و پس از آن یکی از موارد حائز اهمیت سرقت خودروهاست، بنابراین لازم است شهروندان اصول ایمنی را در این ایام بیشتر رعایت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته