دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1394 - 14:46
وکیل غلامحسین خالدی در گفت‌وگو با آنا:

دادگاه نهایی محیط‌بان دنا دو ماه دیگر برگزار می‌شود/ خطر صدور حکم اعدام برای خالدی وجود دارد

غلامحسین خالدی، محیط‌بان منطقه حفاظت‌شده دنا، با وجود طی شدن مهلت دو ماهه دادگاه برای رضایت اولیای دم، هنوز در وضع بلاتکلیفی قرار دارد و حتی به گفته وکیل این محیط‌بان احتمال ضعیفی وجود دارد که این محیط‌بان دوباره با حکم اعدام مواجه شود.
کد خبر : 26384

فیض‌الله افشار، وکیل دادگستری، به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: پس از ارائه مهلت برای دریافت رضایت از اولیای از سوی دادگاه، ریش‌سفیدان، علما و بستگان برای رضایت پیش خانواده مرحوم پایه‌گذار رفتند اما متاسفانه موفق به دریافت رضایت نشدند. این موضوع به اطلاع دادگاه هم رسید و دادگاه تصمیم گرفت تا جلسه‌ دیگری برگزار کند و در آن آخرین دفاع را بگیرد.


وکیل غلامحسین خالدی ادامه داد: امیداوار بودیم این دادگاه تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار شود اما ظاهرا دادگاه به 2 ماه دیگر موکول شد؛ این در حالی است که یک روز در زندان ماندن یک زندانی بی‌گناه هم اشتباه است.


او درباره سناریوهای احتمالی آینده با توجه به نقض جند باره حکم اعدام محیط‌بان خالدی توسط دیوان عالی کشور نیز گفت: نمی‌شود پیش‌بینی خاصی کرد. احتمال اینکه دادگاه حکم برائت و شبه عمد بودن قتل را بدهد، وجود دارد و در این حالت غلامحسین خالدی با قرار متناسب وثیقه آزاد می‌شود. در غیر این صورت حتی احتمال دارد دادگاه حکم به اعدام دهد و چه بسا چنین حکمی به دیوان عالی کشور رود و تائید هم شود.


این وکیل دادگستری ادامه داد: با توجه به محتویات پرونده و بر اساس قانون شکار، محیط بانان ضابط دادگستری هستند. هیاتی هم برای بررسی این گونه حوادث در قانون پیش‌بینی شده که این هیات درباره این حادثه حکم به غیر عمد بودن قتل داده است. در بند ب ماده 290 قانون مجازات اسلامی آمده که نوع وسیله چون کشنده است قتل عمد محسوب می‌شود اما این بند درباره این ماده مورد توجه قرار نمی‌گیرد زیرا دولت مجوز این اسلحه را صادر کرده است و در مواقع ضروری باید از آن استفاده کرد و دلیلی وجود ندارد که حکم قتل عمد صادر شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: دیوان عالی کشور
ارسال نظر
هلدینگ شایسته