دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1396 - 10:40
تحلیل کارشناس فوتبال از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا؛

برانکو مربی بازی‌های آسیایی نیست/ برد مهم استقلال مقابل الهلال

کارشناس فوتبال گفت: برانکو مقابل السد نشان داد که مربی بازی‌های آسیایی نیست و تفکراتش فقط در لیگ ایران جواب می‌دهد.
کد خبر : 262339

ابراهیم قاسمپور در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد نتایج تیم‌های ایرانی در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا گفت: «نمایندگان ایران نسبت به هفته اول رقابت‌ها از نظر امتیازی عملکرد بهتری داشتند و نصف امتیازات هفته دوم را کسب کردند. اما سبک بازی تیم‌های ایرانی مقابل تیم‌های عربی نشان از این دارد که نمایندگان ایران اگر هم بتوانند از گروه خودشان صعود کنند قطعا در مراحل بعدی به مشکل برخواهند خورد.»


وی ادامه داد: «در دو هفته‌ای که از لیگ قهرمانان آسیا گذشت وقتی به گل‌های زده تیم‌های عربی نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که اکثر گل‌های آنها روی حرکات تاکتیکی به ثمر رسید اما در مقابل تیم‌های ایرانی روی اتفاق بازی به گل رسیدند. تیم‌های عربی به مراتب اصول فوتبال را از تیم‌های ایرانی بهتر به نمایش می‌گذارند و به همین دلیل است که نمایندگان ما مقابل آنها به مشکل می‌خورند. متاسفانه در سال‌های اخیر در کشور ما باب شده است که فوتبالیست‌های ایرانی به کشورهای عربی نروند و فوتبال خودشان را نابود نکنند اما در این هفته لیگ قهرمانان شاهد بودیم که دو بازیکن ایرانی شاغل در قطر کیفیت بالایی از خودشان نشان دادند و قطعا این آمادگی بالا به دلیل کیفیت بالای لیگ و مربیان و بازیکنان حاضر در لیگ قطر است.»


کارشناس فوتبال در مورد پیروزی استقلال مقابل الهلال بیان کرد: «باید قبول کنیم که الهلال یکی از شب‌های بدش را در لیگ قهرمانان آسیا سپری کرد و تیمی که سال گذشته مقابل پرسپولیس به میدان رفت با تیمی که مقابل استقلال به میدان رفت زمین تا آسمان فرق داشت. اما در هر صورت برد مهمی برای استقلال به دست آمد که می‌تواند در ادامه راه کمک زیادی به این تیم کند.»


قاسمپور در خصوص شکست سنگین پرسپولیس مقابل السد گفت: «السد تیم قدرتمندی است و در حال حاضر یکی از بهترین‌ تیم‌های حوزه خلیج فارس به شمار می‌رود اما باخت پرسپولیس مقابل این تیم به قدرت السد برنمی‌گردد و بازیکنان این تیم با اشتباهات زیادی که در زمین انجام دادند زمینه‌ساز این شکست شدند. ضمن اینکه نکته مهمی که در مورد برانکو باید به آن اشاره کرد این است که این مربی، به درد بازی‌های آسیایی نمی‌خورد و در واقع تفکرات برانکو فقط در فوتبال ایران جواب می‌دهد.»


وی در مورد دو شکست متوالی تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا افزود: «تراکتورسازی در این فصل لیگ قهرمانان آسیا نتایج بدی را گرفت و انتظار زیادی هم از این تیم نمی‌رود. در هر صورت تراکتورسازی شرایط خوبی را در این فصل از فوتبال ایران سپری نکرد و در نیم فصل دوم هم تغییرات زیادی را به خودش دیده است که هنوز بازیکنان به هماهنگی کامل نرسیده‌اند. شانس تراکتورسازی برای صعود خیلی کمتر از سایر تیم‌های ایرانی است و مساله عادی هم به حساب می‌آید.»


قاسمپور در خصوص اولین پیروزی ذوب‌آهن در این فصل لیگ قهرمانان آسیا گفت: «ذوب‌آهن هم تیم باتجربه‌ای در لیگ قهرمانان است و هم مربی روی نیمکتش دارد که سال‌های تجربه مربیگری در این مسابقات را در کارنامه دارد. بازیکنان ذوب‌آهن سال‌ها کنار هم بازی کردند و به هماهنگی خوبی رسیدند و احساس من این است که شانس بالایی برای صعود از گروهش داشته باشد. اما شرایط فوتبال ما به گونه‌ای است که در صورت صعود تیم‌های ایرانی به مراحل بعدی قطعا در مراحل حذفی مقابل تیم‌های عربی به مشکل می‌خورند و نمی‌توانند به فینال این رقابت‌ها صعود کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته