دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو ارشد جهاد اسلامی:

ایران بزرگترین حامی فلسطین بوده‌است

مسئول روابط خارجی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که ایران بزرگترین حامی فلسطین بوده است و هرچه مقاومت دارد به فضل این حمایت‌هاست.
کد خبر : 260013

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، گفت و گو با منور به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت. وی در این گفت و گو به موضوعات دیگری نیز از جمله تلاش برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و سیاست های دولت آمریکا در قبال فلسطین پرداخت.
در ادامه متن کامل گفت و گو با محفوظ منور می آید:
* ارزیابی شما از تاثیرات انقلاب اسلامی ایران که اکنون در جشن سی و نهمین بهار آن هستیم به خصوص بر مساله فلسطین چیست؟


_ما بر این باوریم که پیروزی انقلاب اسلامی در زمانی که مصر پشت فلسطینیان را خالی کرده بود، نشانه ای از طرف خدا بود برای اینکه اثبات شود مساله فلسطین مساله ای الهی است. جمهوری اسلامی بهترین حامی مساله فلسطین بوده است که این حمایت ها را در همه زمینه های سیاسی، اجتماعی، نظامی داشته است. هرچیزی که مقاومت امروز دارد به فضل حمایت های رسمی و از اثرات حمایت های مردمی ایران است. واکنش های آمریکا و صهیونیست ها در منطقه نتیجه حضور قدرتمند جمهوری اسلامی و ایستادگی مقاومت فلسطینی است. ما قدم به قدم به پیروزی بزرگ در برابر طغیانگری های آمریکا و دست پرورده اش یعنی رژیم صهیونیستی نزدیک می شویم. این انقلاب برای مساله فلسطین عنصر حیات بخش بود. ما از اینجا سالروز پیروزی بر طاغوتیان را به مردم و رهبران ایران تبریک می گوییم و با شما این مناسبت را جشن می گیریم.
* ما شاهد سرعت گرفتن روند عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل هستیم. ملت فلسطین در این میان چگونه می خواهد آینده خود را بسازد؟


_روابط میان برخی کشورهای عربی از مدت ها پیش با رژیم اشغالگر روابط نزدیکی بوده است. اما امروز چهره ای علنی به خود گرفته است. به باور ما کسی که به آرمان فلسطین نزدیک شود با آن والایی و برتری می یابد و هر کسی که از آن فاصله بگیرد گمراه خواهد شد. همانطور که گفتم مساله فلسطین مساله ای الهی است و هر کسی که به خدا توکل کند دیگر به این نظام های عربی تکیه نمی کند و نیازی به آنها ندارد. ما چشم امیدمان بعد از خدا همواره به ملت های امت اسلامی و گروه های سیاسی آن است که حاضرند خیلی بیشتر از جان و مال خود بگذرند. ما فلسطینیان می دانیم که نوک پیکان طرح مقاومت و آزادی هستیم که بر عهده امت عربی و اسلامی است.
* در سایه توطئه های جدید همچون تصمیم آمریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یا طرح موسوم به «معامله قرن» چه چیزی پیش روی انتفاضه فلسطین است؟


_ما به عنوان ملت فلسطین وظیفه و ماموریت مان ادامه این مبارزه است که هیچ روزی نه تعطیل شده و نه از کار ایستاده است. فلسطین همیشه حامیانی دارد و آن ملت و فرزندان این سرزمین هستند که از هیچ روزی از ایثارگری و جان فشانی دریغ نکرده اند. نمونه این حرف همین چهار هفته ای است که نیروهای اشغالگر با همه قوایی که در اختیار دارد، جوانی فلسطینی را که سنش از 24 سال تجاوز نمی کرد، تحت تعقیب قرار دادند اما ذره ای از مقاومت او کم نشد. در آخر مزدوران خائن از مکان او خبر دادند و او به شهادت رسید.
ما بر این باوریم که صرفنظر از رفتار برخی کشورهای عربی و تصمیمات آمریکا این راه به پیروزی می انجامد. ما فلسطینیان گزینه مقاومت را تنها راه می دانیم. ما با حمایت های متحدان مان و در راس آنها جمهوری اسلامی، با قدرت این راه را تا رسیدن به پیروزی نهایی ادامه می دهیم.
* نگاه فلسطینیان به پیروزی های محور مقاومت چگونه است؟


_به اعتقاد ما در منطقه یک پروژه مقاومت وجود دارد. ما خود را بخشی از محور مقاومت می دانیم که از ایران و عراق تا سوریه و فلسطین امتداد یافته است. از این روز همین جا اعلام می کنیم ادامه این پروژه و محور چیزی است که ما فلسطینیان روی آن سرمایه گذاری و برنامه ریزی می کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته