دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1396 - 09:01
سخنگوی سازمان آتش نشانی خبر داد

ادامه عملیات کاهش حرارت آتش ساختمان وزارت نیرو پس از 20 ساعت

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به استفاده از تجهیزات تهویه هوا برای کاهش دود کانون حریق و به کارگیری دستگاه‌های خنک کننده گفت: منتظر کاهش درجه حرارت کانون آتش سوزی هستیم تا بتوانیم به این قسمت نفوذ کنیم و عملیات آتش‌نشانان برای اطفای حریق وزارت نیرو ادامه دارد.
کد خبر : 258242

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد آخرین وضعیت حریق ساختمان وزارت نیرو در خیابان ولیعصر اظهار کرد: این حریق از ساعت 10 روز گذشته در ساختمان اداری وزارت نیرو به سامانه 125 گزارش و پس از حضور ماموران آتش نشانی مشخص شد کانون حریق قسمت بایگانی اداراه واقع در طبقه منفی 4 ساختمان به وقوع پیوسته است.


وی افزود: باتوجه به اینکه کانون حریق 12متر زیر زمین است و درجه حرارت این قسمت بسیار زیاد گزارش شده منتظر کاهش درجه حرارت هستیم تا بتوانیم به این قسمت نفوذ کنیم البته با اقدامات صورت گرفته از شب گذشته تاکنون درجه حرارت کاهش یافته اما هنوز به شرایط ثبات نرسیده‌ایم.


ملکی ادامه داد: هم اکنون نیز از تجهیزات و امکانات لازم برای خنک کردن کانون آتش سوزی استفاده می‌کنیم زیرا ابتدا باید از محل تخلیه دود صورت گرفته و خنک شود بر همین اساس از چندین دستگاه کوچک و بزرگ تهویه هوا استفاده کردیم تا از چند جهت دود ناشی از این حادثه را از محل تخلیه کنیم.


سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در مورد تعداد مصدومان این حادثه نیز گفت: خوشبختانه با اجرای عملیات به موقع این حادثه مصدوم نداشته و تنها دو نفر از ماموران آتش نشانی دچار صدمات جزئی شده‌اند.


وی یادآور شد: آتش نشانان بعد از گذشت حدود 20 ساعت هنوز در حال اطفای ساختمان حرارتی وزارت نیرو هستند و این اقدامات تا اطفای کامل حریق ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته