دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

تأکید بر حفظیات برای دانش‌آموزان رنج‌آور است/ فضای شادی‌بخش در مدارس وجود ندارد

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه رفتار معلمان در ایجاد رغبت دانش‌آموزان به حضور در مدرسه مؤثر است، گفت: در حال حاضر روی حفظیات تأکید می‌شود که این برای دانش‌آموزان رنج‌آور است و فضای با نشاط و شادی‌بخشی در مدارس وجود ندارد.
کد خبر : 256958

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد باقر عبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، در خصوص «دلایل عدم رغبت دانش‌آموزان به حضور در مدرسه»، اظهار داشت: سیستم آموزشی و نوع آموزش و رفتار معلمان در ایجاد میل و رغبت دانش‌آموزان به حضور در مدرسه مؤثر است؛ اینکه از دانش‌آموز مقداری حفظیات می‌خواهیم یا مطالب کاربردی و آداب زندگی آموزش می‌دهیم، بسیار مهم است.


وی ادامه داد: در حال حاضر روی حفظیات تأکید می‌شود که این برای دانش‌آموزان رنج آور است و فضای با نشاط و شادی بخشی در مدارس وجود ندارد.


عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: در گزارشی که اعضای کمیسیون از سفر خود به ژاپن و بازدید از مدارس آن کشور داشتند، این موضوع مهم بود که وقتی والدین می‌خواهند دانش‌آموزی را تنبیه کنند به او می‌گویند که اجازه حضور در مدرسه را نمی‌دهیم و این برای دانش‌آموز بسیار رنج آور است.


حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی افزود: مشکل دیگر در این خصوص استفاده از روش آموزش استاندارد، امکانات و ابزار آموزشی است که باید امکانات مدارس مناسب باشد، اما گاهی در برخی مدارس امکانات مختلف از جمله امکانات ورزشی و تفریحی به اندازه کافی وجود ندارد و دانش‌آموز نشاط لازم را به دست نمی‌آورد.


وی تصریح کرد: بعضی اوقات نیز عدم رغبت دانش‌آموزان به حضور در مدرسه به دلیل عوامل اضطرابی است که دلایل ژنتیکی، خانوادگی و محیطی دارد و باید مدرسه نقش خود را طوری ایفا کند که دانش‌آموز مضطرب را درک کرده و متناسب با شرایط او برخورد کند.


منبع:‌فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته