دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در واحد میانه‎

نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی به همت حوزه معاونت دانشجویی، دفتر مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه و با مشارکت پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان، مؤسسه فرصت سبز، مرکز کاهش آسیب گونش در محل سالن همکف ساختمان مرکزی دانشگاه برپا شد.
کد خبر : 2560

سرهنگ پاسدار امیر ملکی در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: این نمایشگاه در خصوص آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه با انواع مواد مخدر، عوامل مؤثر در پیشگیری و آسیب‌های اجتماعی، عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر برپا گردیده است.


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان میانه افزود: استعمال مواد مخدر سابقه‌ای طولانی در میان جوامع داشته و طریقه مصرف آن نیز متنوع بوده است و اشاعه استعمال آن در چند سده اخیر، جزء سیاست‌های استعماری و غیر انسانی دشمنان انسانیت و برای از پا درآوردن ملل شرق بوده است.


ملکی با توجه به عوامل و زمینه‌های اعتیاد، بیان داشت: در دسترس بودن مواد، معاشرت با دوستان، وجود عضو معتاد درخانواده، اختلاف و نابسامانی‌های خانوادگی، فقر اقتصادی، بیماری‌های جسمانی، بیکاری، عدم آگاهی به مضرات مواد مخدر، تقلید و الگوبرداری از دیگران و فقدان ایمان و ضعف مبانی مذهبی را می‌توان از عمده عوامل و زمینه‌های اعتیاد نام برد.


این مقام مسئول، نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد را بسیار مهم و مؤثر دانست و تاکید کرد: خانواده می‌تواند سدی محکم در برابر اعتیاد باشد و نظارت و کنترل والدین، استحکام خانوادگی، مشارکت والدین و همکاری فرزندان، مشارکت در فعالیت‌های مطلوب اجتماعی از جمله موارد موثر نقش خانواده در پیشگیری اعتیاد می‌باشد.


ملکی یادآور شد: در این نمایشگاه، انواع بروشورهای هشدار دهنده موسسات ترک اعتیاد شهرستان میانه، پوستر‌های آسیب‌های اجتماعی، کتاب، انواع مواد مخدر رایج در کشور، فیلم‌های آموزشی در قالب لوح فشرده، بنر و استند به چشم می‌خورد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب