دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1396 - 10:33

حضور 2 نفر از نمایندگان معلمان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان/ شرایط انتخابات نمایندگان فرهنگیان اعلام شد

رئیس ستاد راهبری انتخابات نمایندگان منتخب فرهنگیان در هیات امناء صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: امسال ۲ نفر از اعضای هیات امنا از سوی فرهنگیان انتخاب و به عنوان نماینده وزیر آموزش و پرورش به صندوق ذخیره فرهنگیان راه پیدا می کنند.
کد خبر : 255222

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اصغر حصیری رئیس ستاد راهبری انتخابات نمایندگان منتخب فرهنگیان در هیات امناء صندوق ذخیره فرهنگیان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: بر اساس ماده ۱۲ بند ۳ اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان، وزیر آموزش و پرورش می تواند اعضای هیات امنا را انتخاب کند که شخص وزیر به خاطر تاکید بر مشارکت فرهنگیان در لایه‌های مختلف آموزش و پرورش این وظیفه را به نمایندگان خود که قرار است با انتخاب برگزیده شوند واگذار کرد.


وی افزود: بر این اساس قرار است انتخاباتی برگزار و نمایندگان منتخب فرهنگیان انتخاب و به شخص وزیر معرفی شود.


حصیری یادآور شد: ثبت نام کاندیدها از ۱۱ تا ۱۷ بهمن انجام می شود و نهایتا انتخابات ۱۸ تا ۲۰ بهمن برگزار خواهد شد.


وی تصریح کرد: انتخابات در مرحله اول به صورت الکترونیکی در سطح استان‌ها برگزار می‌شود و ۸۳ نفر برگزیده می‌شوند، سپس مرحله دوم در تهران برگزار می‌شود. نمایندگان منتخب با حضور در تهران به معرفی خود می‌پردازند و انتخابات این مرحله به صورت حضوری برگزار می‌شود.


رئیس ستاد راهبری انتخابات نمایندگان منتخب فرهنگیان در هیات امناء صندوق ذخیره فرهنگیان یادآور شد: در نهایت دو نفر به عنوان منتخب فرهنگیان به وزیر معرفی و با ابلاغ وزیر به فعالیت می‌پردازند.


حصیری خاطرنشان کرد: یک نفر نیز به عنوان بازرس ویژه انتخاب خواهد شد.


وی در خصوص حضور زنان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: از سوی مدیرکل امور زنان وزارتخانه به شخص وزیر پیشنهاد شد یک نفر از منتخان از جامعه زنان فرهنگی باشد که این پیشنهاد ارائه شده اما هنوز تصویب نشده است.


حصیری در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر اینکه آیا تخلفات صندوق به منتخبین انتخابات هیات امنای گزارش خواهد شد، افزود: یکی از وظایف هیات امنا انتخاب اعضای هیات مدیره است بنابراین منتخبین می توانند اشراف داشته باشند و تمام گزارشات به آنها اعلام خواهد شد.


شرایط انتخاب نمایندگان معلمان


رئیس ستاد راهبری انتخابات نمایندگان منتخب فرهنگیان در هیات امناء صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص شرایط کاندیداها، بیان کرد: افرادی متقاضی باید ۱۲ سال سابقه فعالیت (پیمانی و رسمی) داشته باشند، ۵ سال عضو صندوق ذخیره باشند و دارای مدرک کارشناسی یا معادل آن باشند.


وی افزود: معاونان وزیر، مدیران کل استان‌ها و مدیران شهرستان‌ها و معاونان آنها نمی توانند در انتخابات شرکت کنند.


حصیری با توجه به نحوه تبلیغات کاندیدها، گفت: کاندیداها اجازه تبلیغات مکتوب را ندارند و صرفا می‌توانند در سامانه انتخابات به نشانی entekhabat.medu.ir مراجعه و پس از ثبت نام، تبلیغات خود را انجام دهند.


مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هم چنین کاندیداها می‌توانند از طریق فضای مجازی تبلیغات انجام دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته