دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 بهمن 1396 - 09:22

برتری دانشجوی سما ازگل در مسابقات تکواندو استان تهران

دانشجوی رشته حسابداری آموزشکده سما ازگل –تهران توانست مقام نخست مسابقات قهرمانی تکواندو هانمادانگ استان تهران در رده سنی بالای 19 سال در بخش نوپی آپ چاگی را به خود اختصاص دهد.
کد خبر : 253732

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، گیتا منصوری از سن ۱۶سالگی رشته رزمی (تکواندو) را آغاز کرده و صاحب کمربند مشکی دان یک است. وی مقام‌هایی نظیر مقام اول استان تهران سال ۹۳، مقام سوم استان تهران سال ۹۴، مقام اول استان تهران سال ۹۵، مقام سوم انتخاب کشوری سال ۹۶ را در کارنامه ورزشی خود دارد.


هانمادانگ به معنای جشنواره و گردهمایی خانواده تکواندو است و به مسابقاتی اطلاق می‌شود که شامل تکنیک های پایه، پوم سه، شکستن اجسام و دفاع شخصی است.


دانشجوی رشته معماری آموزشکده سما ازگل –تهران نیز توانست درهفته اول و دوم لیگ تکواندو (پوم سه) استان تهران عنوان سوم جدول را به خود اختصاص دهد.


امیر سامان سوزانی درباره این مسابقات گفت: «مسابقات لیگ از سطح بالایی برخوردار است لیگ استانی بدین گونه است که همه شرکت کنندگان در ۱۶ هفته به رقابت میپردازند و در پایان نفرات برتر معرفی می‌شوند.»


سوزانی این ورزش را از 12 سالگی زیر نظر استاد ابوالفتحی آغاز کرد وتاکنون مقام های قهرمانی استان تهران و سوم کشوری سال ۹۵ را در کارنامه ورزشی خود دارد.


پوم سه ای که از سوی فدراسیون جهانی به عنوان پوم سه رسمی تکواندو معرفی شده است اهدافی چون یکسانی و هماهنگی آموزش‌ها و تمرینات تکواندو در جهان و حذف سلیقه گرایی و ایجاد قالب‌ها و معیارهای یکسان به منظور قضاوت یکنواخت در مسابقات پومسه را دنبال می‌کند.



انتهای پیام/

برچسب ها: رشته حسابداری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته