دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1396 - 10:53

معرفی ظرفیت‌های کردستان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران

جاذبه‌ها و ظرفیت‌های استان کردستان به عنوان سرزمین رنگ و آواز و مهربانی با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران معرفی  می‌شود.
کد خبر : 252589

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، سید محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی استان برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران را فرصتی طلائی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کردستان می داند.


وی معتقد است اختصاص مساحتی بالغ بر 85 متر مربع به استان کردستاندر این نمایشگاه می تواند امکان مناسبی برای شناساندن و معرفی فرهنگ، هنر، ویژگی‌ها و شرایط جغرافیایی استان کردستان باشد.


طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای شناساندن جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری این استان قرار است در این نمایشگاه، ضمن اجرای نمایش و جاذبه های گردشگری، طبیعت گردی، ویژگی‌های فرهنگی و هنری در کنار ارائه اقدامات و فعالیت‌های بخش‌های خصوصی به بازدیدکنندگان معرفی شود.


همچنین قرار است، معرفی و تحقیقات پایگاه پژوهشی هورامان، گردشگری سلامت با معرفی طب سنتی منحصر بفرد استان با عنوان «طب سنتی کورده واری» که مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی است، معرفی موزه مردم شناسی یا همان خانه کُرد که یکی از بزرگترین موزه های مربوط به یک قوم در کشور به شمار می‌رود، پرنده نگری بعنوان یکی از زیباترین بخش‌های گردشگری استان که در حوزه دریاچه منحصر بفرد زریبار شکل گرفته ، ارائه دمنوش‌های منحصر بفرد کردستان برگرفته از دل طبیعت بکر استان همراه با سوغات و شیرینی سنتی از دیگر امور برای جذب توجه گردشگر به ظرفیت‌های استان کردستان باشد.


در این میان اجرای حرکات بومی گروه‌هایی همچون هلپرکی (رقص سنتی) بزرگسالان، گروه موسیقی سنتی و جذاب استان، گروه هلپرکی (رقص سنتی) کودکان با توجه به وجود سالن ویژه کودک و گردشگری از دیگر برنامه‌ها در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خواهد بود.


لازم به یادآوری است، یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از سوم تا ششم بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در سالن 38 برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته