دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مصرف 450 میلیون لیتر بنزین 700 تومانی در خرداد ماه

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در ابتدای خردادماه امسال میزان بنزین ٧٠٠ تومانی ٢,١ میلیارد لیتر بود که این میزان در پایان خردادماه امسال به یک میلیارد و ٦٥٠ میلیون لیتر رسیده است.
کد خبر : 25098

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، ناصر سجادی گفت: عرضه سی.ان.جی با نرخ جدید ضمن آن که راهکاری برای استفاده بیشتر از این سوخت پاک به شمار می آید در جهت ایجاد رفاه حال و کاهش هزینه های سفر تابستانی آن دسته از کسانی است که خودروهای دوگانه سوز دارند نیز هست.


وی با اظهار اینکه ارزش حرارتی و کارآیی یک مترمکعب سی.ان.جی معادل یک لیتر بنزین است گفت: با کاهش قیمت گاز طبیعی از هر کیلوگرم 600 تومان به ٥٠٠ تومان -هر مترمکعب ٣٥٠ تومان- قیمت کنونی سی.ان.جی به یک سوم قمیت یک لیتر بنزین رسیده است.


سجادی درباره آمادگی جایگاه های سی ان جی برای عرضه این سوخت پاک با نرخ جدید نیز گفت: با توجه به این که مصوبه دولت تازه ابلاغ شده است، تا زمانی که نمایشگرها با نرخ جدید در جایگاه ها آماده شوند، این مهم به صورت نصب نوشته اطلاع رسانی می شود. نمایشگرهای جایگاه های سوخت تا هفته آینده برای عرضه سی ان جی با نرخ جدید آماده خواهند شد.


وی درباره تاثیر تک نرخی شدن بنزین بر مصرف این فرآورده نفتی در یک ماه گذشته گفت: آمارهای این بازه زمانی نشان می‌دهد مصرف بنزین کاهش داشته است؛ در واقع مصرف بنزین در خرداد امسال که نظام سهمیه بندی لغو و بنزین تک نرخی شد، نسبت به اردیبهشت ماه امسال که بنزین دو نرخی عرضه می شد، یک درصد رشد داشته است در حالی که در خرداد سال گذشته نسبت به اردیبهشت همان سال که بنزین دو نرخی عرضه می‌شد، (در هر دو بازه زمانی) مصرف این فرآورده ٤,٣ درصد افزایش یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته