دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1396 - 08:31
در دیدار وزیر علوم با رئیس دانشگاه خوارزمی مطرح شد:

لزوم توسعه رشته‌های نفت و پلاسمای پزشکی در دانشگاه خوارزمی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با رئیس دانشگاه خوارزمی بر توسعه فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه‌های نفت و پلاسمای پزشکی تاکید کرد.
کد خبر : 250902

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، دکتر محمدعلی سبحان‌اللهی رئیس دانشگاه خوارزمی در دیدار با دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان جایگاه دانشگاه خوارزمی به عنوان اولین موسسه آموزش عالی کشور با یک سده فعالیت علمی و فرهنگی در کشور گفت: هم‌اکنون در آستانه برگزاری صدمین سال تاسیس دانشگاه خوارزمی هستیم که با هدف اولیه آموزش معلمان در سال 1297 شمسی در تهران دایر شده است.


وی افزود: این دانشگاه که به نوعی سرآغاز آموزش عالی در ایران به شمار می‌رود، در طول یک قرن از فعالیت خود، در نهایت به خوارزمی تغییر نام یافت، تحولات علمی پژوهشی زیادی را نیز پشت سر گذاشت تا امروز به یکی از دانشگاه‌های صاحب نام ایران تبدیل شود و گام‌های بلندی برای گسترش فعالیت در عرصه بین‌المللی بردارد.


سبحان‌اللهی با اشاره به طرح جامع دانشگاه خوارزمی گفت: این طرح بر‌اساس ماموریت گرایی در دو سایت تهران و پردیس کرج در حال تهیه است.


رئیس دانشگاه خوارزمی با تبیین توسعه رشته‌های جدید، بر توسعه رشته‌های میان‌رشته‌ای از جمله نفت، زمین و پلاسمای پزشکی تاکید کرد.


در ادامه این دیدار منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن حمایت از فعالیت‌های انجام شده در دانشگاه خوارزمی بر ادامه فعالیت‌های جدید دانشگاه از جمله رشته‌های میان‌رشته‌ای در حوزه‌های نفت و پلاسمای پزشکی و همچنین تهیه طرح جامع دانشگاه بر‌اساس ماموریت‌گرایی تأکید کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته