دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چارلز داروین در استودیو دیزنی به تکامل می‌رسد

پروژه سینمایی تازه‌ای درباره زندگی چارلز داروین، واضع نظریه تکاملی انتخاب طبیعی به جریان افتاده است.
کد خبر : 25087

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، شرکت دیزنی پروژه زندگینامه‌ای چارلز داروین زیست شناس (1882-1809) را با انتخاب کارگردان وارد مرحله تازه‌ای کرد.


این فیلم را استیون گاگان، نویسنده و کارگردان پنجاه ساله آمریکایی کارگردانی خواهد کرد که فیلم‌ «سیریانا» را در مقام کارگردان و فیلمنامه «ترافیک» (به کارگردانی استیون سودربرگ) را در کارنامه سینمایی خود دارد.


به گزارش ورایتی، گاگان که این روزها به عنوان کارگردان سرگرم پیش‌تولید درام «طلا» است که متیو مک‌کانهای نقش اصلی آن را بر عهده خواهد داشت، همچنین فیلمنامه زندگینامه چارلز داروین را که هنوز عنوان نهایی آن تعیین نشده، نوشته است.



چارلز داروین در جوانی


چارلز رابرت داروین زیست‌‌شناس طبیعت‌گرای انگلیسی قرن نوزدهم با انتشار کتاب «منشاء انواع» (خاستگاه گونه‌ها) در سال 1859 و نظریه تکامل گونه‌های گیاهی و جانوری و از جمله انسان بر اساس انتخاب طبیعی و بقای اصلح جنجالی علمی-فلسفی برپا کرد. حدود دو قرن پس از طرح این نظریه، بحث در رد و قبول آن همچنان ادامه دارد و دامنه آن به حیطه‌هایی مانند مذهب، سیاست، روابط بین‌الملل و اقتصاد کشیده شده است.



در سال 2009 فیلمی به نام «آفرینش» به کارگردانی جان آمیل در مورد مقطعی از زندگی چارلز داروین بر اساس فیلمنامه‌ای از جان کالی ساخته شد که اقتباسی بود از کتاب زندگینامه‌ای «جعبه آنی» (Annie’s Box) به قلم رندال کینز، نواده چارلز داروین. در آن فیلم که بر زندگی خانوادگی داروین و تلاش او برای نوشتن «منشاء انواع» متمرکز بود، پل بتانی بازیگر «رمز داوینچی» و «توریست» نقش چارلز داروین را داشت و جنیفر کانلی بازیگر «خانه‌ای از ماسه و مه» و «مرثیه‌ای برای یک رؤیا» در نقش همسر داروین ظاهر ‌شد.


هنوز مشخص نیست فیلم چارلز داروین استودیو دیزنی به کدام مقطع از زندگی این دانشمند می‌پردازد و چه کسانی نقش‌آفرینان این فیلم خواهند بود.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

برچسب ها: ترافیک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته