دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استمداد رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنعت پلاستیک از رئیس‌جمهورری

رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنعت پلاستیک کشور تاکید کرد که دولت در وضع کنونی نباید از تولیدکنندگان مالیات دریافت شود.
کد خبر : 25052

نصرالله رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه در همه دنیا اولویت اول دولت حمایت از تولیدکنندگان داخلی است، اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما برخی مسئولان تصمیماتی اتخاذ می‌کنند که نه‌ تنها به نفع تولیدکنندگان نیست، بلکه باعث ورشکستگی و از بین رفتن صنایع می‌شود.


وی در این‌ باره تصریح کرد: با وجود اینکه آمار فروش تولیدکنندگان پلاستیک به‌ شدت کاهش یافته است، دولت نیز بر دریافت مالیات از صنایع اصرار می‌کند و همین امر موجب می‌شود تولیدکنندگان کارگاه‌ها یا کارخانه‌های خود را جمع‌آوری کنند یا میزان تولید را کاهش دهند.


او وضعیت فعلی صنعت پلاستیک کشور را اسف‌بار خواند و افزود: با افزایش قیمت مواد اولیه تولید داخلی دیگر توجیهی ندارد؛ ضمن اینکه بسیاری از تولیدات گذشته به دلیل افزایش قیمت‌ها مشتری ندارد.


وی تاکید کرد: ما حتی بازارهای صادراتی خود را نیز از دست داده‌ایم و از همین جهت سرمایه‌داران به واردات اجناس از کشورهای چین و ترکیه اقدام می‌کنند.


رضازاده با بیان اینکه متاسفانه مسئولان در تصمیم‌گیری‌های خود توجهی به تاثیرات آن بر صنایع مختلف نمی‌کنند، تاکید کرد: در وضع فعلی تنها رئیس‌جمهوری می‌تواند به‌فریاد ما برسد.


رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنعت پلاستیک کشور همچنین گفت: چگونه می‌شود فردی که پول خود را در بانک قرار داده و سود بالای 20 درصد دریافت می‌کند از پرداخت مالیات معاف باشد، در حالی که ما تولیدکنندگان سرمایه‌های خود را داخل صنایع تزریق و ایجاد شغل می‌کنیم و در نهایت مجبور به پرداخت مالیات‌های سنگین هم باشیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته