دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1396 - 12:06

گرامیداشت 9 دی از سوی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور همگام با مردم همیشه در صحنه یوم الله 9 دی را گرامی داشتند و با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاقی دوباره کردند.
کد خبر : 246983

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم گرامیداشت حماسه حضور ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در حمایت از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر با حضور دانشگاهیان، اعضای شورای اداری شهرستان خرمبید، بسیجیان ادارات و نهادها برگزار شد.


دکتر عباس قلتاش رئیس واحد از جایگاه 9 دی به عنوان روز بصیرت یاد کرد و گفت « در این روز مردم ولایت مدار ایران اسلامی نشان دادند که مکر و توطئه دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد و در همه زمان ها از این انقلاب که باید پرچم آن به حضرت ولیعصر (عج ) سپرده شود حمایت خواهند نمود»


استاد دانشگاه تهران نیز به تشریح نقش موسسات علمی و تحقیقاتی در سیاستگذاری دولت آمریکا پرداخت.


دکتر محمد صادق کوشکی با توجه به جمله ای از رئیس یکی از زیر گروههای مطالعاتی و تحقیقاتی که به غرب آسیا اختصاص دارد افزود: «به باور اینها در ایران امکان اصلاح وجود ندارد و باید انقلابی دیگر را به راه انداخت.»


وی با توجه به تشریح اقدامات نظام برانداز آمریکایی‌ها، تصریح کرد: به دلیل اینکه نظام جمهوری اسلامی دست آمریکا را از منابع غنی خاور میانه کوتاه کرده است و در همه عرصه ها به سمت ذلیل کردن دولت آمریکا حرکت کرده است، دولتمردان آمریکایی از هر اقدامی که بتواند به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند، حمایت خواهند کرد . لذا دولتمردان و همه دلسوزان انقلاب باید هوشیار باشند و تلاش کنند با تکیه بر ظرفیت های داخلی زمینه توسعه پایدار و بالندگی ایران اسلامی را فراهم سازند .


هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در مسجدالرسول(ص) شهرستان مرودشت حضور یافتند.


در حاشیه این مراسم تریبون آزاد دانشجویی با موضوع « چرا 9 دی ؟ » از سوی بسیج دانشجویی واحد دانشگاهی مرودشت برگزار شد.


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان همزمان با دیگر أقشار جامعه در مراسم گرامیداشت یوم الله نهم دی که با مشارکت این واحد دانشگاهی در مصلای اهرم برگزار شد، حضور یافتند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار آنا گفت: نهم دی 88، نقطه سرنوشت ساز تقابل همه جانبه جبهه استکبار و معاندین نظام با اسلام، انقلاب و ولایت فقیه در یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی این کشور بود که با حضور اعجاب آور، آگاهانه و برخاسته از بصیرت متکی بر ایمان و اراده الهی ملت ایران، حماسه ای ماندگار، الهام بخش و عبرت آموز برای همیشه تاریخ لقب گرفت .


محمود قدرتیان اظهار کرد: امت مسلمان ایران در 9 دی در تجمع بزرگ عاشورایی خود یک بار دیگر قهر انقلابی خود را در برابر توطئه­ های جبهه باطل به نمایش گذاشتند و ناامیدی را در قلب سیاه سران استکبار کاشتند.


وی خاطرنشان کرد: پیام 9 دی این بود که ای مستکبران عالم چنانچه تصور کرده‌­اید با جنگ نرم و اردوکشی خیابانی می‌توانید مردم به پا خاسته ایران اسلامی را از صراط مستقیم انقلاب اسلامی منحرف کنید در تصور باطل هستید و هرگز به این قصد شوم نخواهید رسید.


از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان بیانیه ای صادرشد.


9 دی تجربه حضور آگاهانه و عاشقانه ملت ایران در سایه مکتب عظیم عاشورا در لبیک به امام زمان و خط روشن ولایت مطلقه فقیه بود. سال 88 و آن روزهای سیاه هیچ‌گاه از تاریخ پاک نخواهد شد، هیچگاه فراموشنمیشود که چگونه حماسه عظیم حضور در انتخابات 88 با کج اندیشی و لجاجت و البته برنامه‌های از قبل طراحی شده به کام ملت بزرگ ایران تلخ شد، فوقع ما وقع.......


دشمنان قسم خورده این نظام سالهای متمادی با فشار و فریب ایادی داخلی سعی در انحراف انقلاب و ارزش ها داشته اند. تغییر استراتژی غرب و دشمنان نظام از سالها پیش آغاز شده است همانطور که امام ملت فرموده اند: مااز شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم لاکن از شر تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی‌ها نجات نخواهیم یافت و تربیت نیروهایی در آبشخور اندیشه‌های لیبرال و شعارهای فریبنده جهانی سازی، گفت‌وگو با دنیا و در نهایت خروجی ما نمی توانیم که نتیجه اش می‌شود فتنه بزرگ 88 که با هزینه‌های هنگفت مادی و معنوی غرب و کشورهای مرتجع منطقه نظام را به لبه پرتگاه سقوط کشاندند.


امام خامنه ای چه زیبا فرمودند:حضورعظیم و خروشان مردمی در 9دی تجلی بارزی از هویت انقلاب یعنی روح دیانت حاکم بر دلها بود، 9دی حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه حرف اصلی ملت ایران یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده های الهی تبیین شود.


لذا ما دانشجویان انقلابی شهرستان استهبان با گرامیداشت این حماسه بزرگ، پیروزی ملت مومن و ولایتمدار ایران را ارج نهاده و ضمن بیعت مجدد با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی بار دیگر بارهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای تجدید میثاق کرده و برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی اعلام آمادگی می کنیم.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در جمع دانشگاهیان اظهار کرد: بصریت مردم و ملت ایران اسلامی بار دیگر دشمنان این مرز و بوم را سر جای خود نشاند.


حجت الاسلام توفیقیان با توجه به خروش مردم انقلابی در حماسه نهم دی را برگرفته از قیام اباعبدالله الحسین دانست و گفت: کسانی که با اعتقادات دینی مردم جسارت کردند و مسجد و اموال و حتی دست به تخریب زدند دست دوستی دراز نخواهیم کرد.


وی ولایت فقیه را ثمره خون شهیدان دانست و افزود: باید آن را حفظ کنیم تا این انقلاب را به دست مهدی موعود (ع) برسانیم.


در پایان بسیجیان واحد دزفول با حضور در جوار 5 شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با قرائت بیانیه بار دیگر با آرمان‌های انقلاب، ولایت فقیه و شهدا تجدید میثاق کردند.


این بیانیه ای سوی بسیج کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول قرائت و تاکید شد: ملت غیور، ولایتمدار وبصیر ایران اسلامی آنگاه که احساس کنند دین و عزت اسلام عزیز در معرض خطر، بی‌حرمتی و دست‌اندازی بیگانگان و گماشتگان سرسپرده و جاهل آنان است، دست از همه چیز حتی مال و جان خود کشیده و یکدل و یک صدا با ایمان و آگاهی و بصیرت بالای خویش وارد صحنه شده و در مقابل اینگونه فتنه‌ها می‌ایستد.


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر با حضور در تجمع بزرگ امت وفادار به رهبری که به مناسبت 9 دی روز بصیرت با سخنرانی حجت الاسلام حسن بهرامی امام جمعه نگین شهر در میدان مرکزی شهرستان آزادشهر برگزار شد بار دیگر با مقام عظمای ولایت و مرجعیت تجدید بیعت کردند.
در این مراسم، امت همیشه در صحنه با شعارهای الله اکبر خامنه ای رهبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر فتنه گر، بار دیگر استکبار ستیزی، انسجام و وحدت خود را به رخ جهانیان کشیدند.


همزمان با تمام نقاط ایران اسلامی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان با شرکت گسترده در راهپیمایی روز 9 دی با آرمان‌های انقلاب و مقام معظم رهبری بیعت مجدد کردند. حضور هیات رئیسه، کارکنان، استادان و بسیج دانشجویی دانشگاه در این مراسم چشمگیر بود.


در این مراسم راهپیمایان با طی مسیر ناحیه مقاومت بسیج سپاه سروستان تا میدان صاحب الزمان(عج) با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق فتنه‌گر و مرگ بر ضد ولایت فقیه» بار دیگر سالروز میثاق امت با ولایت را گرامی و بر حفظ وحدت و همدلی مردم و مسئولان در گذر از مسائل و مشکلات کشور تاکید کردند.


کارکنان، اساتید و هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در کنار دیگر مردم و مسؤلان فهیم و انقلابی شهرستان آباده در سالروز حماسه 9 دی با حضور در مسجد جامع شهرستان با تجدید عهد و پیمان با آرمان های امام راحل (ره) و رهبر فرزانه انقلاب بر عزم راسخ خود در راستای حفظ اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی تأکید کردند.


محمد رستم پور رئیس واحد در حاشیه این مراسم اظهار کرد: 9 دی ماه نماد اعتقاد و پایبندی مردم شریف ایران در پشتیبانی از ولایت فقیه است و وجود فرهنگ بصریت و آگاهی در میان مردم انقلابی ایران تا همیشه خاری در چشم دشمنان این مرز و بوم خواهد بود.


دبستان پسرانه سما کرمان حماسه نهم دی را با ایراد سخنرانی مدیر مدرسه درباره افزایش بصیرت و ولایت مداری، قرائت مقاله توسط رئیس شورای دانش‌آموزی و پخش کلیپ و نماهنگ گرامی داشتند.


هیات رئیسه،کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب در مراسم باشکوه 9دی حضور یافتند.


هیات رئیسه، کارکنان و استادان واحد داراب با حضور خود در جمع مردم ولایت مدار شهرستان داراب بار دیگر با رهبر معظم انقلاب اسلامی پیمان بستند و با شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل مشت محکمی به دهان یاوه‌گویان و ابر قدرتهای شرق و غرب زدند.


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان همزمان با دیگر أقشار جامعه در مراسم گرامیداشت یوم الله نهم دی که در مسجد امیرالمومنین سیرجان برگزار شد، حضور یافتند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در حاشیه این مراسم به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: «9دی بر پایه هوشیاری، ولایت مداری، بصیرت، ایران دوستی و مسئولیت پذیری ملت ایران بود که در سال 88 انجام دادند و می توان آن را تشییع جنازه فتنه نامگذاری کرد.»


دکتر علی یعقوبی پور افزود: «9 دی 88 حادثه کوچکی نیست بلکه حرکتی عظیم و ماندگار مردمی شبیه حرکت بزرگ ملت در روز های اول انقلاب است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته