دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال از امروز آغاز می‌شود؛

برادرکشی آبی‌پوشان ایران در اهواز

استقلال تهران در شرایطی به دیدار همنام خوزستانی‌اش می‌رود که شانس بیشتری برای کسب 3 امتیاز دارد.
کد خبر : 246179

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از ساعت 15:00 امروز با یک دیدار در اهواز آغاز می‌شود که در این بازی استقلال تهران در ورزشگاه غدیر به مصاف استقلال خوزستان می‌رود.


مصاف آبی‌پوشان پایتخت با همنام اهوازی در حالی برگزار خواهد شد که دو تیم با شرایطی کاملا متفاوت به مصاف همدیگر می‌روند. آبی‌های تهران که فصل را با علیرضا منصوریان خیلی بد شروع کردند و تا رده شانزدهم جدول هم سقوط کردند. به دنبال ناکامی‌های منصوریان این مربی استعفا داد تا وینفرد شفر آلمانی کرسی هدایت استقلال را برعهده بگیرد. شفر هم در آغاز راه آنچنان موفق نبود ولی تیم او هر چه جلوتر رفت شرایطش بهتر شد. مهم‌ترین مشکل آبی‌ها عدم گلزنی بود و اینکه این تیم در فتح دروازه حریفان کاملا ناموفق بود اما این معضل هم رفته رفته رفع شد تا جایی که استقلال با احتساب رقابت‌های جام حذفی در 3 بازی اخیرش 10 بار دروازه رقبا را فتح کرده‌ است.


استقلال هفته گذشته توانست با 4 گل صنعت‌نفت آبادان که توانسته بود پرسپولیس را از قطار رقابت‌های جام حذفی بیرون بیاندازد، شکست دهد. این پیروزی باعث شد تا آبی‌ها 23 امتیازی شوند و با حضور در رده ششم جدول بیش از هر زمان دیگری خود را به جمع تیم‌های مدعی نزدیک کند. حالا وینفرد شفر برای آنکه بتواند جای خود را بیشتر در دل هواداران استقلال باز کند، به دنبال کسب 3 امتیاز دیگر در اهواز است.


سرمربی آبی‌پوشان پایتخت در این بازی میلاد زکی‌پور را در اختیار ندارد اما دیگر بازیکنان تیم در شرایط مسابقه هستند و شفر با وجود امید نورافکن احتمالا نگرانی برای پست زکی‌پور در دفاع چپ نخواهد داشت. سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال تهران در مسابقه امروز اگر گل نخورد به رکورد علیرضا بیرانوند خیلی نزدیک می‌شود و اگر در مسابقه هفته هجدهم تیمش تا دقیقه 24 گل نخورد رکورددار دقایق بسته‌ نگه‌داشتن دروازه در تاریخ لیگ برتر می‌شود.


در سمت مقابل استقلال خوزستان در شرایطی از برادر تهرانی‌اش پذیرایی خواهد کرد که وضعیت جالبی در جدل رده‌بندی ندارد و از 16 بازی قبلی‌اش تنها 14 امتیاز گرفته تا در جایگاه چهاردهم جدول نیز قرار بگیرد. عبدالله ویسی که پس از شکست هفته پانزدهم تیمش برابر صنعت‌نفت از سرمربیگری آبی‌ها استعفا داده بود، پس از آنکه با استعفایش مخالفت شد در جام حذفی تراکتورسازی را شکست داد و تیمش را به نیمه‌نهایی رساند اما هفته گذشته با 3 گل مغلوب تراکتورسازی شد تا بار دیگر ویسی به سختی کار در تیمش پی ببرد. سرمربی آبی‌های خوزستان در دیدار امروز به رغم میزبانی شانس زیادی برای کسب 3 امتیاز ندارد.


آنچه شانس پیروزی‌ استقلال تهران را برابر همنام اهوازی‌اش بسیار بالا برده، غیبت میثم دورقی، حکیم نصاری و موسی کولیبالی 3 مهره کلیدی تیم ویسی در این مسابقه است. اگر چه ویسی سعی کرده در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل با آوردن عادل کلاه‌کج که یک سال و نیم است در لیگ برتر بازی نکرده و میثم قلاوند که به تازگی مصدومیت طولانی‌مدت پارگی رباط صلیبی‌اش به پایان رسیده، هر طور شده جای خالی مهره‌های غایب تیمش را پرکند، ولی سرمربی آبی‌های خوزستان به خوبی می‌داند که تیمش برای برنده شدن مقابل همنام تهرانی‌اش کار بسیار سختی پیش رو دارد و حداقل روی کاغذ هیچ شانسی برای برنده شده ندارد.


پیروزی شاگردان ویسی آنها را تا رده دوازدهم جدول به طور موقت خواهد رساند. برتری آبی‌های پایتخت هم باعث می‌شود تا این تیم حضور در رده چهارم جدول را تجربه کند.


برنامه بازی‌ها و داوران هفته هفدهم لیگ برتر


پنجشنبه 7 دی ماه 96
استقلال خوزستان - استقلال تهران - ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 15:00
مهدی سیدعلی – علی میرزابیگی – محمد راهی – علیرضا حیدرپناه – ناظر: فریدون اصفهانیان


جمعه 8 دی ماه 96
پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز - ورزشگاه آزادی - ساعت 14:30
بیژن حیدری – رضا سخندان – حسن ظهیری – مهدی مرجان زاده – ناظر: اسماعیل صفیری


گسترش فولاد تبریز - ذوب آهن اصفهان- ورزشگاه بنیان دیزل تبریز- ساعت 14:30
کمیل غلامی – علیرضا ایلدروم – بابک عباسقلی زاده – علی احمدی – ناظر: مسعود مرادی


صنعت‌نفت آبادان - سایپا تهران - ورزشگاه تختی آبادان- ساعت 16:45
علیرضا فغانی – هادی طوسی – اسد حاج محمدی – علی بای – ناظر: حسن کامرانی‌فر


مشکی‌پوشان مشهد - سپید رود رشت - ورزشگاه امام رضا(ع)- ساعت 14:30
علی صفایی – محمدرضا منصوری – مهدی شفیعی – شاهو اصلانی – ناظر: نادر جعفری


پیکان تهران - پارس جنوبی جم – ورزشگاه شهدا شهر قدس- ساعت 15
حمید حاج ملک – علی اکبر نوری – رحیم حاجیلو – وحید صالحی – ناظر: ایرج نظری


نفت تهران - فولاد خوزستان - ورزشگاه تختی تهران- ساعت 15
سعید رحیمی مقدم – سعید علی نژادیان – جواد مداح – ناصر جنگی – ناظر: محمدجواد تقی پور


فولاد مبارکه سپاهان - پدیده خراسان- ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت 15:15
موعود بنیادی فر – مهدی الوندی – قهرمان نجفی – محمدحسین ترابیان – ناظر: حسین نجاتی



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته