دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1396 - 14:44

پروفسور «یلدا» الگویی ستودنی برای استادان و دانش‌اموختگان طب است

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت پروفسور علیرضا یلدا، نوشت: آنچه شخصیت این استاد والامقام را بسیار متمایز ساخته است، همراهی فضایل اخلاقی و تواضع و فروتنی در کنار مدارج عالی علمی است.
کد خبر : 246142

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان در این پیام اظهار کرد: در خبر درگذشت استادی اخلاق مدار و نمونه، شیفته علم و خدمت به مردم و چهره ماندگار جامعه پزشکی، جناب آقای پروفسور دکتر علیرضا یلدا موجب تاسف و تاثر فراوان شد.
وی اضافه کرد: آنچه شخصیت این استاد والامقام را بسیار متمایز ساخته است، همراهی فضایل اخلاقی و تواضع و فروتنی در کنار مدارج عالی علمی است که او را الگویی ستودنی و شایسته برای استادان و دانش‌آموختگان طب کرده است. در منش و رفتار این استاد فرزانه، علم با عمل، پیوندی وثیق داشت، کرامت انسان چه پزشک، چه بیمار و همراه را رعایت می‌کرد، داشته‌های علمی‌اش، پشتوانه‌ای برای مسئولیت پذیری و اخلاقی‌تر زیستن بود، منش و روشی که هر انسان فرهیخته‌ای برای تکامل بیشتر، نیازمند آن است.
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: پروفسور یلدا، تلفیقی از یک زندگی دغدغه‌مند برای علم و دانش و تلاش بیشتر برای خدمت صمیمانه و صادقانه به مردم را به نمایش گذاشت، و افق‌هایی را در مقابل دیدگان شاگردان خویش ترسیم کرد که می‌تواند امید‌ها را برای طبابتی در تراز جامعه ایمانی زنده نگه دارد.
محمدیان در پایان نوشت: اینجانب درگذشت این استاد علم و اخلاق را به جامعه دانشگاهی به ویژه قشر فهیم و دلسوز علوم پزشکی تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان و همکاران ایشان، آرزوی صبر و برای آن عزیز سفر کرده، غفران و رحمت الهی را مسئلت دارم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته