دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1396 - 19:03

۵۰ درصد مدارس تخریبی در سطح کشور بازسازی‌شده اند

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: تاکنون در سطح کشور ۵۰ درصد مدارس تخریبی بازسازی‌شده است.
کد خبر : 244681

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی شهری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان در محل کانون سهروردی شهر زنجان، به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: ۱۱ درصد از فضای آموزشی استان کرمانشاه که بسیار قدیمی بود، بر اثر زلزله تخریب شده است.


وی ادامه داد: در مناطق زلزله کرمانشاه ۷۰۰ مدرسه وجود دارد که از این تعداد ۸۰ مدرسه شامل ۱۱ درصد بر اثر زلزله تخریب شد.


شهری ادامه داد: با تلاش شبانه‌روزی در مجموعه سازمان نوسازی و متعاقب آن ادارات کل استان‌ها، سال ۸۳ برداشت دقیقی از فضاهای آموزشی کشور صورت گرفت و جامعه باید بداند که طی آن سال‌ها، ۳۰۰ قلم از اطلاعات تک‌تک فضاهای آموزشی کشور احصا شد.


معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، گفت: تاکنون در سطح کشور ۵۰ درصد مدارس تخریبی بازسازی‌شده و این فضاها برای مقابله با زلزله مستحکم شده است و باید شرایطی فراهم شود، تا فضاهای فیزیکی برای حضور دانش‌آموزان مناسب شود.


شهری بابیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در راستای نوسازی مدارس صورت گرفته است، گفت: با کمک دولت و مجلس و تخصیص بموقعِ اعتبارات، باقی فضاهای فرسوده را در کمترین زمان نوسازی می‌شود.


وی بابیان اینکه مجمع خیرین مدرسه‌ساز به‌عنوان یک ظرفیت قابل‌توجه و بی‌نظیر درزمینه ساخت و نوسازی مدارس است، گفت: استان زنجان یکی از استان‌های موفق در این زمینه است.


شهری با بیان اینکه خیرین استان زنجان نقش مهمی در زمینه ساخت و نوسازی مدارس دارند، گفت: مشارکت بیشتر خیران در زمینه مدرسه‌سازی و کمک به گسترش علم در جامعه است.


معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: باید بیش از گذشته به ساخت‌وساز مدارس اهمیت قائل شد و آنچه که به نوسازی مربوط می‌شود، خوب ساختن و باکیفیت ساختن مدارس است و باید امانت‌دار خوبی برای بیت‌المال باشیم.


شهری گفت: باید برای مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی مدارس برنامه‌ریزی در دستور کار قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته