دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1396 - 15:41
با تجمع اعتراضی

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سنندج اقدام ترامپ را محکوم کردند

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در تجمع «القدس لنا» اقدام ترامپ را محکوم و حمایت خود را از قدس شریف اعلام کردند.
کد خبر : 240459

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در تجمع امروز دانشگاهیان این واحد که در حمایت از قدس شریف و محکومیت اقدام ترامپ برای انتقال سفارت به بیت المقدس و به رسمیت شناخت این شهر مقدس اسلامی بعنوان پایتخت اسرائیل غاصب صهیونیستی با حضور کثیر و مشارکت هیأت رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان همراه بود؛ به نیابت و نمایندگی از سوی جامعه دانشگاهی گفت: «ما شکرگزار لطف خداوندیم که دشمنان اُمت اسلامی را نادانان قرار داد تا با اعمال جاهلانه و نابخردانه خود هم زمینه بروز و ظهور اتحاد اسلامی را هر روز مهیاتر می‌کنند هم مسیر سقوط و انحطاط خود و نظام استکباری و پوشالی کدخدایی خود بر جهان را سرعت می‌بخشند و اقدام ترامپ را که شخصیت وی مصداق بارز نابهنجاری روحی و روانی در میان حکام آمریکایی است را نمونه بارز این نوع جهالت‌ها برشمرد.


دکتر محمود گودرزی افزود: «این نوع اقدامات نسنجیده همچنانکه در روزهای گذشته به فرموده سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی که پایان داعش را به جهانیان اعلام کرد زمینه تحقق پیش بینی مقام معظم رهبری را آماده می‌سازد که در عبارات اخیر فرمودند به فضل الهی تا بیست و پنج سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»


در ادامه این تجمع دانشگاهی بیانیه حوزه بسیج دانشجویی شهید همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج قرائت و با ندای الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر صهیونیسم و مرگ بر آل سعود خائن مفاد آن مورد تأیید شرکت کنندگان قرار گرفت.


در متن بیانیه این تجمع آمده است: ادعای پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی نشانه عجز است. اینکه ادعا می‌کنند می‌خواهند قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام بکنند، با این کار بلاشک ضربه‌ بزرگتری خواهند خورد. بی تردید فلسطین آزاد خواهد شد. مقام معظم رهبری(مدظله العالی)


فلسطین و «آرمان قدس شریف» از ابتدای شروع نهضت اسلامی و انقلابی، به پرچمداری حضرت امام خمینی (ره) مورد توجه وی و ملت قهرمان پرور ایران اسلامی و همه آزادگان و مستضعفان جهان قرار گرفت و همواره فلسطین و قدس را مساله اول جهان اسلام دانسته و بر آن تاکید کرده‌اند.


بعد از پیروزی‌های مکرر لشکر اسلام در سرتاسر سرزمین‌های اسلامی و شکست های پی در پی جریاناتی که جز نکبت و سیاهی برای منطقه نداشته اند، عرصه آنچنان بر دشمنان قسم خورده اسلام تنگ آمده است که نه در میدان مبارزه مردانه بلکه با اقدامات کثیف و غیرانسانی به عقده‌گشایی از شکست های خود بپردازند.


سخنان یاوه‌گویانه رئیس جمهور آمریکا، به واقع عجز و درماندگی جبهه عربی صهیونیستی را نمایان ساخت. سران جنایتکار آمریکا که در همه ایام از حیله و دسیسه چینی در عرصه نظامی تا تفرقه انگیزی و فتنه انگیزی کوتاهی نکرده‌اند، این بار نیز در اقدامی غیرقانونی و مستکبرمنشانه جهت سرپوش گذاشتن بر شکستهایشان و شروع دوران پساداعش در منطقه، جنجال هایی حول محور انتقال سفارت منحوس‌شان به قدس آغاز کرده اند و هم‌پیمانان صهیونیستی‌شان نیز به طمع و خیال خام و از ترس نابودی قریب الوقوعشان در انتقال پایتخت سخن می گویند. زمامداران آمریکا و برخی دولتهای اروپایی و عربی در کنار چهره کریه و منفور رژیم صهیونیستی با شعار های منافقانه در باب حقوق بشر و آزادی و مبارزه با تروریسم چقدر به دروغ و فریب و رذالت آلوده است که اگر در ماه‌ها و سال‌های اخیر عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی از سوی آنها صورت نگرفته بود، امروز شاهد این گستاخی نبودیم.


ترامپ نشان داد برای متحدان خود و قوانین بین‌المللی هم احترامی قائل نیست. گویا جهان با قانون جنگل اداره می‌شود و مسئول آن هم مردی است که در کاخ سفید نشته است. این حماقت ترامپ مسأله فلسطین را به جایگاه اصلی‌اش، یعنی مسأله اول جهان اسلام بازگرداند و باعث اجماع بی نظیر جهانی در حمایت از قدس و اقدامات مؤثر عملی برای آزادی فلسطین می‌شود.


حمایت از مردم مظلوم فلسطین از سوی کشورمان همواره موجب نگرانی رژیم اشغالگر قدس و همه نظام‌های غربی حامی آن شده تا جایی که با طرح انواع برنامه‌های حمایتی از رژیم صهیونیستی از انتقال سفارت آن به بیت المقدس تا تجمیع سران عرب و تشکیل ناتوی عربی به تبلیغات گسترده ایران ستیزی و اسلام ستیزی دامن زده اند. خیزش و حمایت برادرانه ملت غیور ایران بار دیگر به تمامی مردم جهان اثبات می کند که با اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب تا پیروزی نهایی ملت فلسطین در کنار آنها بوده و لحظه‌ای تنهایشان نخواهد گذاشت.


تصمیم نابخردانه ترامپ نقض آشکار حقوق ملت مظلوم فلسطین و قطعنامه‌های بین‌المللی است. ما شاهد تهاجم آمریکا به فلسطین، ملتش، آرمانش و تاریخش هستیم و امید است که خود این امر، زمینه‌ساز انتفاضه جهانی امت اسلام تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی شود. هشدار می‌دهیم که این اقدام نابخردانه و به ‌دور از عقلانیت رئیس‌ جمهور آمریکا که باعث جریحه‌دار شدن احساسات پاک صدها میلیون مسلمان جهان شده دامن خودشان و مزدوران و رژیم پلید صهیونیستی را خواهد گرفت و مسئولیت هرگونه تنش و درگیری متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.


ما دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با تاکید بر حمایت از حقوق ملت فلسطین بیان می‌کنیم قدس قلب فلسطین است، قدس تا ابد پایتخت فلسطین خواهد بود، اقدام ترامپ هیچ اعتباری ندارد و فلسطین بزرگتر از آن است که ترامپ بتواند با این تصمیم خود تاریخ آن را تغییر دهد. ما دولت که هیچ، قریه که هیچ، مزرعه ای به اسم اسرائیل را هم به رسمیت نمی‌شناسیم. بدون تردید راه مقاومت باقدرت و قوت بیشتری ادامه خواهد یافت و قدس شریف در پرتوی این ایستادگی‌ها به‌زودی آزاد خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته