دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قباد شیوا:

ایده کامپیوتری پوستر فیلم فجر نخ‌نما است

قباد شیوا از اساتید پیشکسوت گرافیک ایران با اشاره به پوستر سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر گفت: ایده‌ای که با کامپیوتر اجرا شده، نخ‌نماست و ابداع نیست. ضمن اینکه تکنیک استفاده‌شده در این پوستر هم ضعیف است.
کد خبر : 240419

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، پس از رونمایی پوستر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر توسط رئیس سازمان سینمایی، انتقادهایی به این طرح وارد و عنوان شد: این پوستر با ساده‌ترین طرح‌های آماده فوتوشاپی طراحی شده و بال‌های سیمرغ آن هم کپی است.


حمیدرضا بیدقی طراح پوستر در واکنش به این انتقادها تأکید کرد کار او کپی نیست، بلکه طرحی آوانگارد است. وی مدعی شد: نقد کوچه‌بازاری جای نقد آگاهانه را گرفته است!


وی اظهار داشت: اتفاقاً شب گذشته درباره این پوستر با یکی از دانشجویانم صحبت می‌کردم، او تصاویری شبیه به این پوستر را نشانم داد اما فارغ از اینکه خود کار آیا کپی هست یا نیست، قطعاً تکنیک آن کپی است و نوآوری ندارد.


این استاد گرافیک خاطرنشان کرد: تکنیک ایده‌ای که با کامپیوتر است، نخ‌نماست، پس ابداع نیست. ضمن اینکه شبیه این پوستر، پوسترهای فرنگی زیادی طراحی شده است.


شیوا درباره قوت و ضعف پوستر جشنواره 36 فیلم فجر تأکید کرد: پوستر ضعیفی است، چون دیده‌شدن شرط اول هر پوستری است. زمینه این سفید است، نماد هم در حال اضمحلال بوده و رنگ نوشته (تایتل) هم نخودی است و به خوبی دیده نمی‌شود. مخصوصا‌ً که نور هم بر آن بتابد! طراح باید به این نکات هم توجه داشته باشد.


وی در پایان اظهار داشت: وقتی پوستری در خیابان نصب می‌شود، باید نوعی تظاهرات بصری باشد و مردم آن را ببینند. از این رو، پوستر مذکور از نظر گرافیکی ضعیف است. این طرح ممکن است به لحاظ تصویرسازی روی جلد کتاب و مجله بیاید اما برای پوستر مناسب نیست.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته