دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افتتاح «۳۱۶» با حضور رخشان بنی‌اعتماد/ نگرانی های یک مادر برای فیلمسازشدن پسرش

آیین دیدار با عوامل فیلم «۳۱۶» دومین ساخته پیمان حقانی عصر روز چهارشنبه ۲۷ خرداد با حضور جمعی از هنرمندان در سینما فرهنگ برگزار شد.
کد خبر : 24010

به گزارش گروه فرهنگی آنا، «۳۱۶» عنوان دومین فیلم بلند پیمان حقانی است که این روزها در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شده است. اکران خصوصی این فیلم سینمایی چهارشنبه ۲۷ خرداد با حضور هنرمندان و منتقدان سینمای ایران در سینما فرهنگ برگزار شد.


در ابتدای این مراسم، سام بهشتی به عنوان مجری مراسم و مشاور رسانه‌ای فیلم از پیمان حقانی کارگردان و حمیدرضا کشانی فیلمنامه نویس برای حضور روی سن دعوت کرد تا چند کلمه‌ای با مخاطبان سخن بگویند.


پیمان حقانی کارگردان فیلم در سخنانی عنوان کرد: «قرار بود یک مراسم افتتاحیه متفاوت داشته باشیم اما با مشورت با دوستان تصمیم گرفتیم زیاد وقت شما مخاطبان را نگیریم. در ابتدا فکر می‌کردیم دیوانگی است که یک فیلمنامه بلند درباره قصه‌ای بنویسیم که کاراکترهای اصلی آن پاها، کفش ها و دست ها باشند، اما بعد با یک گروه چهار نفره کار نگارش این فیلمنامه را آغاز کردیم و توسط دوستان تشویق شدیم تا مسیر خود را ادامه دهیم و با گذشت زمان این پروژه بزرگ‌تر شد.»



وی افزود: «برای ساخت این فیلم مجبور شدم ماشینم را بفروشم و بعد از آن هر چیز با ارزشی که در زندگیم وجود داشت را فروختم تا این فیلم به ثمر برسد، چون هیچ وقت به خودم اجازه ندادم که از خانواده‌ام پولی بگیرم.»


در ادامه مراسم حقانی از پدر و مادرش دعوت کرد تا روی صحنه حاضر شوند و پس از آن چند کلامی در باره نگرانی خانواده برای کارگردان شدنش صحبت کرد.


مادر پیمان حقانی درباره نگرانی از شغل فرزندش گفت: «من همه نگرانی‌ام ترس از آینده پیمان در فیلم‌سازی و سینما بود اما حالا که او خوشحال است، به طبع من هم خوشحالم و امیدوارم که به هرچیزی که دوست دارد، برسد.»


بعد از صحبت های کارگردان فیلم تک تک عوامل فیلم «۳۱۶» به مخاطبان حاضر در سالن خوش آمد گفتند و خاطره ای کوتاه از جریان روند تولید فیلم مطرح کردند.


«٣١٦» عنوان دومین فیلم بلند پیمان حقانی است، او پیش از این کارگردانی فیلم «مردی که گیلاس هایش را خورد» با بازی حامد بهداد و حسن پورشیرازی را در کارنامه دارد. حقانی در دومین فیلمش قصه متفاوتی را سوژه فیلم خود قرار داده چون این فیلم بدون بازیگر روایتگر داستان زندگی زنی شصت و سه ساله است که این قصه از طریق کفش ها، دست ها و پاها روایت می شود.


بخشی از قصه فیلم در تاریخ معاصر روایت می شود و در بخش های دیگر اتفاقات مربوط به انقلاب اسلامی ایران و سال های جنگ و هشت سال دفاع مقدس به تصویر کشیده شده است.


در مراسم اکران خصوصی فیلم «٣١٦» که عصر روز چهارشنبه ٢٧ خرداد در سینما فرهنگ برگزار شد، تعدادی از اهالی رسانه و هنرمندان برای تماشای دومین فیلم پیمان حقانی آمده بودند.


رخشان بنی اعتماد، آنا نعمتی، لادن مستوفی، هایده صفی یاری، ایرج شهزادی، سید جمال ساداتیان، وحید موساییان، علیرضا کمالی، چکامه چمن ماه، بهرنگ علوی، فرشاد محمدی، دانیال عبادی، محمدرضا غفاری، تارا اوتادی، شیوا آبا، علی کریم، عباس غزالی، علی شادمان، علی حضرتی، میثم کائد، مهدی احمدی، امیر احمد انصاری، جوانه دلشاد، وحید وکیلی فر، محمدرضا لطفی، سروش قهرمانلو، مینا دهنوی، مجید اسلامی و یاسر بختیاری از حاضران در مراسم اکران خصوصی فیلم «۳۱۶» به کارگردانی پیمان حقانی بودند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته