دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واکنش بانک مرکزی به پرداخت نشدن تسهیلات خرد در بانک‌ها

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تاکید کرد که عمل نکردن بانک‌ها به بخشنامه پرداخت تسهیلات خرد کاملا غیرقانونی است.
کد خبر : 23729

علی‌اصغر میرمحمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه وقتی بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی صادر می‌شود، اجرای آن برای بانک‌ها الزامی است، گفت: بخشنامه پرداخت تسهیلات خرد به همه بانک‌ها ابلاغ شده است و آنها موظف‌اند این بخشنامه را به همه سرپرستی‌ها و شعب خود اعلام کنند.


وی با تاکید بر اینکه هدف بانک مرکزی در سال جدید تمرکز بر ارائه تسهیلات خرد است، افزود: این موضوع به طور جدی در دستور کار بانک مرکزی است و با هر گونه تخلف از آن برخورد می‌شود.


او با بیان اینکه گزارش‌هایی مبنی بر نپرداختن تسهیلات خرد در شعب رسیده است، گفت: در این گونه موارد معمولا شعب به مردم می‌گویند بخشنامه‌ای دریافت نکرده‌اند، در حالی که بانک‌ها موظف‌اند بخشنامه تسهیلات را به همه شعب ابلاغ کنند.


میرمحمد صادقی ادامه داد: از همین رو قرار است در بخشنامه‌ای تازه از بانک‌ها بخواهیم نامه وصول ابلاغ بخشنامه تسهیلات خرد به سرپرستی‌ها و شعب را به بانک مرکزی ارسال کنند تا از این موضوع مطمئن شویم.


مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تاکید کرد: بدون شک در سال جاری نحوه و میزان پرداخت تسهیلات خرد به مردم در رتبه‌بندی بانک‌ها موثر خواهد بود و بانک‌هایی که در این زمینه ضعیف عمل کرده باشند جریمه خواهند شد.


او در واکنش به گزارشی مبنی بر این که برخی بانک‌ها تسهیلات دهی را به سپرده‌گذاری مردم یا دریافت امتیاز در طرح‌های ویژه منوط کرده‌اند،‌ گفت: این عمل حتما خلاف قانون است و بانک‌هایی که چنین اقدامی را انجام دهند حتما تخلف کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته